Performancing Metrics

ثابت شد که دمشق در حملات شیمیایی نقشی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 332833
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 01:16
روسیه:
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) گفت، استفاده گروه‌های تروریستی نظیر جیش الاسلام از سلاح شیمیایی کلری و دیگر تسلیحات شیمیایی در شهر حلب سوریه و همچنین در کشور عراق در سال 2016 ثابت می‌کند که دمشق در این نوع حملات هیچ نقشی ندارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: تنها در سال 2016 شبه نظامیان چند گروه افراط‌گرا چندین بار در سوریه و عراق از مواد سمی به عنوان سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون نیز می‌بینیم که گروه جیش الاسلام از گاز کلر در شهر حلب استفاده کرده و به نظر می‌رسد که آنها حتی این کار را پنهان نمی‌کنند. ما آشکارا استفاده از مواد شیمیایی برای اهداف نظامی را از جانب هر کسی که باشد محکوم می‌کنیم.

زاخارووا گفت: استفاده شبه نظامیان جیش الاسلام از کلر در حلب بار دیگر چیزی را که ما بارها گفته‌ایم تایید می‌کند و آن این است که برخلاف اتهام زنی‌های رسانه‌های غربی علیه دمشق مبنی بر استفاده دولت سوریه از گاز کلر برای اقدامات نظامی از جمله علیه غیرنظامیان، می‌بینیم که این کار تنها از جانب گروه‌های تروریستی رخ می‌دهد. با این حال غرب به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه توسط گروه‌های تروریستی از طریق شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان نمی‌دهد.

وی به خبرگزاری ریانووستی گفت: روسیه مدت‌هاست از اینکه گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی با استفاده از مواد سمی و شیمیایی در منطقه خاورمیانه به پتانسیل بالایی در فعالیت‌های جنگی دست یافته‌اند ابراز نگرانی کرده است. ما مرتبا توجه‌ها را به این مساله جلب کرده و لزوم واکنش شورای امنیت سازمان ملل به موارد استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی تروریست‌ها تاکید کرده‌ایم.

وی گفت که مسکو در این زمینه با مقاومت کشورهای غربی مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید