Performancing Metrics

واکنش الجبوری به جلسه جنجالی پارلمان | اتاق خبر
کد خبر: 333661
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1395 - 20:53
ادامه تنش‌های سیاسی در عراق؛
رئیس پارلمان عراق در واکنش به تصمیم نمایندگان اعتصاب کننده در برکناری وی و انتخاب رئیس موقت اعلام کرد این تصمیم وجاهت قانونی ندارد و شنبه آینده جلسه عادی پارلمان برگزار خواهد شد.

اتاق خبر - به گزارش رسانه‌های عراق، دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌ای جزئیات دیدار سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق را منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه، عمار حکیم سه‌شنبه در اربیل در شمال عراق با بارزانی دیدار کرد که طی آن موضوع تغییر کابینه و اصلاحات فراگیر و نیز ابتکار اصلاح سیاسی ارائه شده از سوی مجلس اعلا درباره بحران کنونی بررسی شد .

بر اساس این بیانیه، حکیم و بارزانی درباره بررسی عمیق‌تر راه‌حل‌ها به توافق دست یافتند و بارزانی هم با استقبال از ابتکار مجلس اعلا بر عمق رابطه تاریخی دوجانبه و ضرورت ادامه آن تاکید کرد.

مجلس اعلای اسلامی  عراق هفته گذشته ابتکار ملی اصلاح را ارائه کرد که دربرگیرنده نقشه راه متشکل از دو مسیر برای تشکیل دولت تکنوکرات برای خارج شدن کشور از وضعیت بحرانی فعلی و عبور از انسداد سیاسی موجود و حفظ پایه‌های روند سیاسی و هماهنگی و همکاری میان گروه های سیاسی است.

اظهارات العبادی درباره اتفاقات اخیر در پارلمان

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در واکنش به تحولات اخیر به ویژه در پارلمان این کشور گفت اختلافات پارلمان سبب وقفه در اجرای تعدیل وزارتی شده و بر فعالیت دولت تاثیر گذاشته است.

بر اساس گزارش الفرات، العبادی اظهار داشت اختلافات در داخل پارلمان و دست نیافتن نمایندگان به توافق درباره تعدیل وزارتی منجر به تعطیل آن در حال حاضر شده و ادامه آن مانع فعالیت دولت شده و بر عملیات نظامی شجاعانه برای آزادسازی شهرها و روستاهایمان از اشغال داعش تروریستی و بازگشت آوارگان تاثیر می‌گذارد.

وی افزود ما در برابر گزینه تسلیم در برابر هرج و مرج و شکاف و اختلافات و کشانده شدن کشور به سوی وضع نامعلوم و سقوط در پرتگاه قرار داریم و نمی‌توانیم در برابر این گزینه تسلیم شویم و به شدت آن را رد می‌کنیم و به جای آن گزینه ادامه حرکت در مسیری که از همان ابتدا برای آن برنامه‌ریزی کردیم، انتخاب کرده‌ایم و با وجود مشکلات و موانعی که شما ملاحظه می‌کنید، آن را ادامه می‌دهیم و این نکته را درک می‌کنیم که اصلاح و مبارزه با فاسدان نبرد آسانی نیست،‌ولی این ملت است که باید هر قدر زمان طول بکشد، به پیروزی برسد.

واکنش الجبوری به برکناری وی از سوی نمایندگان معترض

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق هم گفت نشست اعتصاب‌کنندگان وجاهت قانونی ندارد و شنبه آینده جلسه عادی پارلمان برگزار خواهد شد.

الجبوری در یک کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان اظهار داشت کسانی که خواهان اصلاحات هستند درخواست‌هایشان باید بر اساس منافع واقعی باشد، وضعیت  امروز ما به سبب وجود داشع و بحران اقتصادی و بی‌ثباتی سیاسی وضعیت خطرناکی است، ما می‌توانیم از بحران‌ها عبور کنیم و سختی‌ها را پشت سر بگذاریم، پارلمان مکانی است که راه‌حل‌ها از آن خارج می‌شود.

الجبوری افزود ما به زمان‌های مندرج در قانون اساسی پایبندیم و منتظر حضور نسخت وزیر هستیم، ولی او نیامد و آنچه امروز(پنجشنبه) رخ داد، اقدام برخی نمایندگان بود که تاثیری بر پارلمان نگذاشته است.

وی از نمایندگان خواست در نشست شنبه پارلمان به عنوان یک نشست عادی و معمولی شرکت کنند.

الجبوری گفت توطئه‌ها را باید محکوم کرد، هر رفتار برنامه‌ریزی نشده نباید بر روند سیاسی تاثیر بگذارد، نباید پیام‌های منفی از سوی برخی برای شهروندان ارسال شود، جلسات به شکل منظم برگزار خواهد شد و اگر نیاز به اعتراضی باشد، اعتراض باید بر اساس نظام عادی صورت گیرد، آنچه برای ما اهمیت دارد، تقویت وحدت و برآورده شدن مطالبات مردم است.

تسنیم

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید