Performancing Metrics

توسعه فناوری اطلاعات در استانها | اتاق خبر
کد خبر: 333760
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 09:29
ورود نسل چهارم به روستاها
معاون امور استانهای وزیر ارتباطات، با اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای توسعه کاربردی فناوری اطلاعات در استانهای کشور، گفت: آخرین نسل فناوری LTE (نسل چهارم ارتباطات) را به روستاها بردیم.

اینترنت روستا

اتاق خبر - مرتضی براری در مورد توسعه فناوری اطلاعات در استانهای کشور و کاهش شکاف دیجیتالی در کشور اظهار داشت: طی دو سال گذشته درخصوص توسعه زیرساختهای ارتباطی در استانهای کشور، اقدامات زیادی صورت گرفته است. به نحوی که در این بازه زمانی، ظرفیتهای شبکه ارتباطی کشور در استانها، ۲ تا ۳ برابر رشد کرده است و حتی شاهد هستیم که این ظرفیت در دروازه ورودی برخی استانها تا ۱۰ برابر افزایش داشته است.

معاون امور دولت و استانهای وزیر ارتباطات ادامه داد: هم اکنون در بیش از ۲۰ استان کشور، مرکز داده (دیتاسنتر) راه اندازی شده است و عملیاتی شدن این مرکز در تمامی استانها در دستور کار قرار دارد که این اقدام با هدف توسعه فناوری اطلاعات در کشور، صورت گرفته است.

براری با اشاره به راه اندازی شبکه باندپهن موبایل در اکثر شهرهای بزرگ کشور، این اقدام را توسعه عدالت دیجیتالی عنوان کرد و گفت: علاوه بر توسعه نسل ۳ و ۴ موبایل در استانهای کشور، در حال تکمیل شبکه دسترسی باندپهن ثابت (شبکه اینترنت پرسرعت ثابت) در استانها هستیم که در سال ۹۵ با آغاز فعالیت اپراتورهای جدید ارتباطات ثابت (FCP )، توسعه شبکه باند وسیع در استانها عملیاتی می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه های این وزارتخانه برای توسعه شبکه باندپهن اینترنت در روستاها خبر داد و تاکید کرد: آخرین نسل فناوری LTE (نسل چهارم ارتباطات ثابت) را با هدف دسترسی روستاییان به شبکه دسترسی پرسرعت اینترنت، به روستاها برده ایم و در برنامه داریم که ۲۵ هزار روستا تا ۳ ماهه اول امسال، به این فناوری تجهیز شوند.

وی مهمترین دغدغه فعلی در استانهای کشور را استفاده از زیرساختهای ارتباطی در راستای خلق ثروت عنوان کرد و گفت: هم اکنون توسعه زیرساختهای ارتباطی به خوبی انجام گرفته است اما آنچه که مهم است این است که باید این زیرساختهای ارتباطی در جهت افزایش رفاه،بهره وری، توسعه اشتغال و کسب و کار و رونق اقتصادی به کار گرفته شود.

براری خلق ثروت از زیرساختهای ارتباطی را لازمه کاهش شکاف دیجیتالی در استانها برشمرد و گفت: باید با توسعه خدمات ارتباطی، نسل سوم و چهارم موبایل به عنوان پنجره واحد دریافت خدمات در استانها، به کار گرفته شود.

مهر

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید