Performancing Metrics

نامزد ریاست جمهوری آمریكا :خاندان سعودی حامی گروه های افراطی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 334211
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 14:34
'برنی سندرز' نامزد ریاست جمهوری آمریكا روز دوشنبه در گفت و گو با سی ان ان آمریكا اظهار داشت: مواضع سعودی ها در باره یازده سپتامبر نگران كننده است و خاندان ثروتمند سعودی حامی گروه های افراطی هستند.

اتاق خبر - به گزارش پایگاه خبری عربی سی ان ان آمریكا، نامزد ریاست جمهوری آمریكا در مورد لایحه ای كه ممكن است عربستان را در باره حادثه یازده سپتامبر دادگاهی كند گفت كه مواضع سعودی ها مدتهاست كه نگران كننده شده است.
ساندرز درباره تهدید دولت عربستان مبنی بر این كه اگر كنگره آمریكا طرحی را تصویب كند كه به موجب آن هرگونه مسئولیتی بابت حملات 11 سپتامبر متوجه این كشور شود، صدها میلیارد دلار از دارایی های خود در آمریكا را به فروش خواهد رساند، گفت: قبل از رسیدن به تصمیم به اطلاعات بیشتری نیاز دارم.
ساندرز با اشاره به این كه خاندان بزرگ آل سعود كه شامل صدها و شاید هزاران تن می باشد بسیار ثروتمند هستند، گفت : همانطور كه قبلا گفتم خیلی ها در باره نقشی كه عربستان در طول سال های گذشته داشته، نگرانند و این تنها به عامل 11 سپتامبر كه سعودی الاصل بوده مربوط نیست بلكه به حمایت داعش و گروه های افراطی و تندرو نیز ارتباط دارد.
نامزد ریاست جمهوری آمریكا افزود: نمی خواهم در مورد یك كار قانونی و بدون در اختیار داشتن اطلاعاتی اظهار نظر كنم ولی خیلی ها از نقش كلی عربستان و خاندان سعودی در حمایت گروه های وهابی و همچنین تفكرات القاعده و داعش نگرانند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید