Performancing Metrics

کاراکاس؛ خطرناک‌ترین شهر جهان | اتاق خبر
کد خبر: 334575
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 13:06
شهر کاراکاس جزء معدود شهرهایی است که گردشگران برای سفر خارجی به آنجا رغبت دارند، زیرا از نظر آمار وقوع جرم و جنایت، این شهر عنوان «خطرناک‌ترین شهر جهان» را دارا است.

به گزارش اتاق خبر، طبق آمار اعلام شده، میزان قتل و جنایت در شهر کاراکاس، ۱۱۹.۸۷ قتل به ازای ۱۰۰،۰۰۰ نفر است و از این رو، این شهر جایگاه خطرناک‌ترین شهر جهان را به دست آورده است. طبق آمار ارائه شده Daily Mail، تعداد سفرهای گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۴ کمتر از یک میلیون بوده که حتی این آمار از تعداد سفرهای گردشگران به کشور کلمبیا نیز کمتر است؛ زیرا کشور کلمبیا با وجود دهه‌ها مبارزه علیه مواد مخدر، چالش‌های مارکسیستی و همسایگان ناامن خود، تبلیغات بهتری برای رفع این چهره منفی و جذب گردشگران خارجی داشته است. از طرفی، ارز رایج این کشور در برابر دلار آمریکا بسیار پایین‌تر است. برای مثال، هر ۱۰۰ بولیوار در بهترین حالت با ۰.۱۶ سنت آمریکا برابر بوده است. به عبارت دیگر، در صورت تبدیل پول خود به ارز رایج این کشور بهتر است تا چند نفر محافظ برای حفظ امنیت و حمل پول به همراه اشته باشید!

در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵، وزارت امور خارجه آمریکا هشدار خود در مورد سفر به ونزوئلا را به روزرسانی کرده و به طور شگفت‌انگیزی اتباع این کشور را تشویق به سفر به ونزوئلا کرده است. طبق اعلام وزارت امور خارجه، هرساله هزاران شهروند آمریکایی برای ادامه تحصیل، گردش، تجارت و نیز کار داوطلبانه به ونزوئلا سفر می‌کنند و هیچ خطری به صورت مستقیم آن‌ها را در پایتخت این کشور تهدید نمی‌کند. همچنین در این گزارش ذکر شده است که خشونت رایج در این کشور نسبت به سفرهای غیر نظامی مد نظر بوده است. ولی سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که آیا سفر به این کشور با وجود این شرایط و خشونت رایج، جنایت‌های خیابانی و شرایط اقتصادی نامناسب منطقی است؟ پاسخ این سوال بستگی به دیدگاه شما دارد! برخی از افراد، علاقه‌مند به هیجان، ماجراجویی و شکستن مرزهای آسایشی هستند که بیشتر مردم به آن خو گرفته‌اند. نکته مهمی که باید در این وضعیت به آن توجه کرد، زمان سفر به کاراکاس است. برخی دیگر نیز به ریشههای تاریخی این شهر توجه بیشتری دارند. پس اگر شما نیز جزء علاقه‌مندان به سفر به کاراکاس هستید، پیش از سفر و در طول آن به نکته‌های زیر توجه کنید.

 پیش از سفر

بهترین زمان سفر به این کشور، فاصله بین ماه‌های سپتامبر تا آوریل یا به عبارتی فصل خشک است. از آنجایی که شهر کاراکاس یکی از مقصدهای اصلی سفر در منطقه آمریکای جنوبی است، بسیاری از خطوط هوایی مانند American ،Continental و Delta دارای پرواز مستقیم و بدون توقف به این شهر هستند. همچنین حفظ امنیت، اولین شرط اساسی در سفر به چنین کشورهایی است پس باید چند نکته اساسی را رعایت کرد؛ از جمله این نکته‌ها می‌توان به تهیه کپی و ثبت برنامه سفر در سایت وزارت امور خارجه، مراجعه به سفارت و واکسیناسیون اشاره کرد. طبق اعلام مرکز مبارزه با بیماری‌ها، برخی از واکسن‌های لازم برای سفر به ونزوئلا عبارت از سرخک و سرخجه، اوریون، دیفتری و کزاز، سیاه‌سرفه، آبله‌ مرغان، فلج اطفال و همچنین واکسیناسیون سالانه هپاتیت آ و حصبه هستند. 

همچنین شهروندان کشورهای آمریکا، کانادا و اتباع کشورهای اروپایی ملزم به دریافت ویزا هستند. به علاوه پیش از خروج از کشور مبدا، باید کلیه امور مربوط به رزرو هتل و خودرو انجام شود. در این رابطه، استفاده از تاکسی توصیه نمی‌شود. حتی می‌توان تدارک امور و حمل و نقل را به مسئول تدارکات قابل اعتماد واگذار کرد.

محل اسکان

 مکان‌های مجلل و باکیفیتی برای اقامت در کاراکاس وجود دارند. برای مثال، هتل JW Marriott در مرکز شهر با ۵۶.۱ متر ارتفاع و سوئیت‌ها و اتاق‌های میهمان قرار دارد. با توجه به نزدیکی این هتل به منطقه تجاری و مالی شهر، می‌توان به صورت پیاده به مغازه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی دسترسی داشت. نرخ اتاق‌های هتل نیز ۲۰۰ دلار آمریکا به ازای هر شب است. همچنین هتل بوتیک Lidotel Centro Lido نیز در همان منطقه قرار دارد. هتلی زیبا با دکوراسیونی مدرن که علاوه بر مرکز زیبایی و سلامت با کلیه خدمات، دارای خدمات دیگری مانند ۱۰۲ اتاق و سوئیت، رستوران، سالن ورزشی و کافی‌شاپ است. نرخ اقامت در این هتل نیز ۱۲۰ دلار آمریکا به ازای هر شب است.

بهترین گزینه اقامت در کاراکاس هتل Cayena-Caracas در محدوده La Castellana است که در میان باغ‌های سرسبز، محصور شده و یکی از منحصرترین منظره‌های شهر را در اختیار دارد. اندازه اتاق‌های این هتل بین ۴۲ تا ۸۶ متر مربع متغیر بوده و بزرگترین سوئیت آن نیز دارای بالکن و سایر امکانات ویژه است. رستوران هتل نیز توسط سرآشپز معروف ماسیمو موری اداره شده و غذاهای خوش‌طعم ایتالیایی را به مشتریان عرضه می‌کند. در محوطه هتل نیز استخری روی پشت بام مشرف به کوه El Avila و دشت پای تپه وجود دارد. قیمت پایه اتاق‌های این هتل به ازای هر شب ۲۸۶ دلار آمریکا است.

در کاراکاس چه باید کرد؟ 

سالتو آنجل (Salto Ángel) بلندترین آبشار جهان و بهترین جاذبه‌ گردشگری مشهور ونزوئلا است. این آبشار دارای ارتفاعی به طول ۹۷۹ متر و سرریز آب ۸۰۷ متر است که این رقم ۱۶ بار بیشتر از آبشار نیاگارا است. ولی امکان دسترسی به آبشار با خودرو وجود ندارد و گردشگران باید به صورت هوایی (پرواز به منطقه Canaima)، قایق یا با پروازهای شش نفره بر فراز  Auyantepui وارد این منطقه شوند. در صورت انتخاب پرواز شش نفره، گردشگران باید هزینه‌ای معادل ۶۰ تا ۸۰ دلار آمریکا به ازای هر فرد پرداخت کنند و مدت پرواز نیز ۴۵ دقیقه از فرودگاه Canaima خواهد بود.

بازدید از پارک ملی آویلا نیز تجربه بی‌نظیری در شهر کاراکاس خواهد بود. کوه‌های این پارک به ارتفاع ۱۰۰۵ متر از ناحیه شمالی کاراکاس سربرافراشته و تا منطقه Caribbean ادامه می‌یابند. بسیاری از گردشگران برای رسیدن به قله ترجیح می‌دهند تا کوهپیمایی کنند ولی امکان دسترسی سریع‌تر به قله از طریق تله‌کابین نیز وجود دارد. در صورت بازدید از این منطقه می‌توان از جاذبه‌هایی نظیر روستاهای کوچک بین راهی، رستوران‌ها و زمین‌ بازی نیز استفاده کرده و حتی حیوانات ساکن این جنگل مانند گوزن‌ها، میمون‌ها و پلنگ‌های آمریکایی را از نزدیک مشاهده کرد.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان در کاراکاس انجام داد، سر زدن به مرکز خرید Centro Comercial El Tolon است. این مرکز خرید با برخورداری از انواع فروشگاه‌ها، دو سالن سینما و رستوران‌های معروف، بسیار مدرن و جذاب بوده و با مساحتی در حدود ۲۰۰۰ مترمربع در منطقه Campo Alegre واقع است.

علاوه بر این، دو کلیسا در کاراکاس وجود دارند که به دلیل سازه و بافت معماری خود از جمله جاذبه‌های مورد علاقه گردشگران به شمار می‌روند. این دو کلیسا در داخل محوطه قصر سلطنتی Santa Teresa قرار دارند. نمای ساختمان شرقی متعلق به مادر ترسا و بخش غربی نیز متعلق به مادر آنا است. احداث این بنا توسط Hurtado Manrique در سال ۱۸۷۷ آغاز و در سال ۱۸۸۱ تکمیل شده و در سال ۱۹۵۹ به عنوان بنای تاریخی ملی به ثبت رسیده است. کلیسا در ۲۸ اکتبر سال ۱۸۸۱ توسط همسر رئیس جمهور، گوزمان بلانکو، دنا آنا ترسا افتتاح شده است.

رستوران Alto با مدیریت کارلوس گارسیا یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه طعم غذاهای ونزوئلایی است! نام این رستوران برگرفته از نام یکی از بهترین رستوران‌های آمریکای لاتین در دهه ۵۰ است که در سال ۲۰۱۵ با بهره‌گیری از جدیدترین تکنیک‌ها، روح تازه‌ای به صنعت آشپزی دمیده است. کلیه امکانات این رستوران، اعم از پذیرایی، غذاها، دکوراسیون و غیره تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای مشتریان رقم می‌زند.

توصیه‌های پایانی

جای تردیدی وجود ندارد که کاراکاس به لحاظ امنیتی، گزینه چندان مناسبی برای سفر خانوادگی نیست و حتی گردشگران مشتاق سفر نیز در این خصوص دچار دغدغه هستند. ولی تعدادی که با رعایت درست معیارهای امنیتی به آنجا سفر کرده‌اند، از آن به عنوان یکی از بهترین و صمیمی‌ترین منطقه‌های جهان با برخورداری از موزه‌های بی‌نظیر، غذاهای خوش‌طعم و مناظر بکر جنگلی یاد کرده‌اند. همچنین، کاراکاس به لحاظ معماری و شهرسازی یکی از مدرن‌ترین شهرهای آمریکای لاتین به شمار می‌رود. به عنوان نکته پایانی به یاد داشته باشید که حتی اهالی خود کاراکاس نیز به دلایل امنیتی شب‌ها از خانه خارج نمی‌شوند، پس حتما به این نکته توجه کرده و پول خود را در جای امنی مخفی کنید! 

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید