Performancing Metrics

نامه رییس آژانس های مسافرتی ایران خطاب به ابتکار | اتاق خبر
کد خبر: 366395
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 12:51
رییس آژانس های مسافرتی ایران در نامه ای خطاب به ابتکار خواستار رسیدگی وی به مسائل و قوانین شکار شد.

به گزارش اتاق خبر، رییس آژانس های  مسافرتی ایران در نامه ای خطاب به ابتکار خواستار رسیدگی وی به مسائل و قوانین شکار شد. مشروح نامه به صورت زیر است:

سازمان حفاظت محیط زیست

سرکار خانم ابتکار

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان

 

با سلام و احترام

پیرو نامه شماره 247/95مورخ 19/4/95 که عادتا" بدون پاسخ مانده، باستحضار می رساند این انجمن که از سال 1336 در کشور فعالیت می کند علاوه بر دارا بودن نزدیک به 4000 عضو در کشور، همچنین حسب وظیفه قانونی متکفل موضوعات و مسائل صنفی دارای جنبه ملی بوده و در عین حال حسب وظایف قانونی دفاتر فعال در حوزه گردشگری را زیر چتر حمایتی خــود دارد بعد از مقــدمه لازم است بعرض برساند که از جمله انواع گردشگری در تعــاریف بین المللی، گردشگری شکار احصاء گردیده و استحضار دارند که شکار تروفه ، (حسب تعاریف بین المللی و تخصصی و نه بر اساس تصویر موحشی که در اذهان عمومی شکل می دهند)، در شرایط خاص اقتصادی کشور علاوه بر کنترل و افزایش جمعیت حیات وحش، سبب بکارگیری جــوامع محلی و مجموعه دست اندرکارانی خواهد شد که از این موهبت الهی بهره مند خواهند شد. از سوی دیگر سازمان تحت مدیریت سرکارعالی بنا بر بند ب ماده 3، بند ب ماده 6، ماده 7 و بند ب ماده 8 از قانون شکار و صید مسئول و موظف به صدور پروانه شکار اعم از عادی و انتفاعی بوده و آن سازمان موظف است برابر ماده 15 از آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید، شرایط و مقررات شکار و صید در مناطق حفاظت شده را هر سال تعیین و اعلام نماید. از طرف دیگر در صورت اجرای ماده 9 آئین نامه فوق الذکر راه اندازی قرقهای اختصاصی موجب اجرای بند ت ماده 6 از قانون شکار و صید گردیده و حضور و نظارت عوامل جوامع محلی و شکارچیان قانونی در شکارگاههای کشور و اجرای مقررات و ضوابط مانع تاراج سرمایه ملی توسط قاچاقچیان و افراد غیرقانونی خواهد شد که آن سازمان حسب اخبار جاری توانایی مقابله با ایشان را ندارد. علاوه بر عرایض فوق ، سرکار مستحضر هستید که فقهای شیعه متعرض بحث صید و اصطیاد شده و در کتب فقهیه بطور مستوفی بحث نموده اند و شاید بتوان ادعا کرد که نسبت به جواز شکار مفید و دارای منافع محلله هم نظر و موافق هستند و امروز چه چیز مفید تر و حلال تر از اینکه تروفه ای که باید از چرخه حیات خارج شود تا موجب استمرار حیات و تکثیر گونه های جوان گردد و البته که بــرحسب قــانون طبیعت دفع از چرخه حیات جمعی صورت خواهد پذیرفت ، و بعدا" تبدیل به لاشه ای متعفن خواهد گردید ، موجب درآمد و ارتزاق جوامع ملی و کمک به اقتصاد ملی گردد.

درعین حال انجمن آماده حضور در جلسات کارشناسی در آن سازمان با هدف دستیابی به نتایج اجرایی و نه برای اتلاف وقت و سرگرمی که در دولت قبل صورت پذیرفت ، می باشد.

امید است سرکار بدون ارجاع به عوامل تحت امر ، شخصا" موضوع را مورد مداقه قرار داده و در کوتاهترین فرصت در یک نشست کارشناسی و تخصصی نسبت به راه گشایی اقدام فرمائید.

 

                                                                                                           محمد حسن کرمانی

                                                                                                           رئیس هیات مدیره

نظرات
ADS
ADS
پربازدید