Performancing Metrics

سبک زندگی مردم جهان در حال تغییر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 334731
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 19:28
جابه‌جایی سریع مدها باعث می‌شود افراد مدام سبک خود را تغییر دهند و محصولات جدید بخواهند

اتاق خبر - کپی کردن وقتی که یک شرکت از اصول یک صنعت متفاوت استفاده می‌کند تا کار خود را راه بیندازد می‌تواند به معنای نوآوری باشد. شرکت کیکو، یک شرکت معتبر سازنده لوازم آرایشی و بهداشتی، همین کار را کرده است. این شرکت خود را با اصولی سازگار کرده که همین حالا توسط شرکت‌های زنجیره پوشاک موفق مانند زارا و اچ‌ اند ام مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ تغییر چهره محصولات به طور مداوم در مغازه‌ها برای ترغیب مشتریان به آمدن مرتب به فروشگاه‌ها و نیز پاسخ سریع به آخرین روندها و مُدهای مشتریان و همچنین پایین نگه داشتن قیمت‌ها. موفقیت صنعت پوشاک در این مسیر، برخی از برندهای دیگر صنایع بزرگ را نیز ترغیب کرده است که درباره فکر اساسی مدل توزیع خود تجدید نظر کنند و از اصول این صنعت استفاده کنند.

در سراسر جهان، بازار صنایع بهداشتی و آرایشی که همان‌قدر که شامل مواد آرایشی است شامل پاک‌کننده‌ها و کرم‌های پوست نیز می‌شود، در سال 2014 حدود 3.6 درصد رشد کرد و به 240 میلیارد دلار رسید. مطابق پیش‌بینی‌های شرکت مشاور ای‌وای، انتظار می‌رود که تا 10 یا 15 سال آینده این بازار دو برابر شود. با این حال، صنعت بهداشتی و آرایشی به طور اساسی به دو بخش مختلف تقسیم شده است؛ اولین بخش فروشگاه‌های بزرگ و لوکسی است که به نام یک برند باز می‌شود و محصولات شرکت‌های آن برند مورد استفاده آرایشگاه‌ها یا افراد حرفه‌ای قرار می‌گیرد. در این فروشگاه‌ها افراد می‌توانند محصولات را قبل از خرید آزمایش کنند یا مشاوره مفصلی از فروشندگان و مشاوران بگیرند. اما در بخش دیگر این بازار، تولیدات ارزان‌تری وجود دارد که محصولات برندهای آن بخش در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد و مشتریان مشاوره کمتری درباره محصولات دریافت می‌کنند. اما در این میان، شرکت‌هایی مثل کیکو هستند که از ترکیب هردو روش و بخش بازار استفاده می‌کنند و مشتریان در آنجا می‌توانند هم محصولات ارزانی بخرند و هم مشاوره خوبی برای محصولات به دست آورند.

شرکت ایتالیایی کیکو در سال 1997 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون درآمدش به 432 میلیون دلار در سال رسیده است. این شرکت را کسانی پایه گذاشته‌اند که در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی تجربه زیادی داشته‌اند و صاحب فروشگاه‌های زنجیره صفورا بوده‌اند. از سوی دیگر این موسسان در برندهایی مثل زارا و بنتون که برندهای پوشاک هستند وارد شده بوده‌اند و سهام این شرکت‌ها با شرکت‌های لوازم آرایشی در شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترکی به هم رسیده‌اند. بنابراین احتمال خیلی زیادی وجود داشته است که صنایع آرایشی در اروپا از همان اصولی استفاده کنند که برندهای پوشاک مورد بهره‌برداری قرار می‌داده‌اند.

تمام فروشگاه‌های شرکت کیکو که محصولاتش در آنها فروخته می‌شود دارای طراحی یکسان و مدرنی هستند. این کار ارائه خدمات یکسان را در تمام فروشگاه‌ها آسان‌تر می‌کند. یکپارچه بودن ظاهری فروشگاه‌ها نیز مدیریت و ثابت ماندن ظاهری آنها را تسهیل می‌کند. این شرکت دارای دو مرکز فروش اصلی یکی در برگامو در ایتالیا برای فروشگاه‌های اروپا و اخیرا در نیوجرسی برای فروشگاه‌های شمال امریکا است.

شرکت‌های فعال در حوزه لوازم بهداشتی و آرایشی همچنین تلاش کرده‌اند که روند کسب‌وکار خود را تغییر بدهند و در جاهایی که سود آنها بیشتر است یا مشتریان بیشتری می‌توانند جذب کنند بیشتر سرمایه‌گذاری و تمرکز کنند. در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های فعال در این کسب‌وکار وارد تولید محصولات محافظت‌کننده از پوست شده‌اند و شرکت‌هایی که در سطح جهانی با یکدیگر رقابت می‌کنند، از بنفیت و لوئوسیتان گرفته تا نوسیبه و لورئال، تلاش می‌کنند که محصولات بیشتری را برای حفاظت از پوست در سنین و انواع مختلف تولید کنند و نیز فروشگاه‌ها و حتی مراکز مشاوره شبیه به درمانگاهی تاسیس کنند که مردم بتوانند آنجا بروند و برای مشکلات پوستی و زیبایی خود مشاوره بگیرند و محصولات مورد نیاز برای به کار بستن این مشاوره‌ها را نیز بخرند. باید توجه کرد که شرکت‌های فعال در حوزه بهداشتی و آرایشی با اینکه به طور سنتی روی مشتریان زن بیش از از مشتریان مرد تمرکز می‌کرده‌اند، اما تلاش می‌کنند که با تولید محصولات بیشتری برای مردان سهم بازار بیشتری را نیز به دست بیاورند؛ شرکتی مثل کیکو تلاش کرده است که در هرجای جهان که مردان از محصولاتش استقبال می‌کنند وارد بازار شود حتی اگر آن کشور کره شمالی باشد.

منبع: اکونومیست

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید