Performancing Metrics

دادگاهی شدن رهبر پگیدا به اتهام انجام اقدامات تحریک‌آمیز | اتاق خبر
کد خبر: 335119
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 00:52
یکی از بنیانگذاران جنبش ضد اسلامی و ضد پناهجویان آلمان موسوم به "پگیدا" به اتهام انجام اقدامات تحریک‌آمیز به دادگاه کشیده شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دادگاه لوتز باخمن، از بنیانگذاران پگیدا تا دهم ماه مه ادامه خواهد داشت. در صورت اثبات اقدامات تحریک آمیز از سوی وی، احتمال صدور حکم حبس تا پنج سال برای باخمن وجود دارد.

وی با ابراز پشیمانی از اظهاراتش و عکس‌هایی که با ظاهری همانند آدولف هیتلر گرفته است، اعلام کرد که آن اظهارات را در دورانی که در وضعیت بحرانی قرار داشت، بیان کرده بود اما اکنون به چنین گفته‌هایی اعتقاد ندارد. وی در ادامه از اقدامات مضر پگیدا عذرخواهی کرد.

این فرد افراط‌گرای آلمانی در صفحه خود در فیس بوک نوشته‌ها و عکس‌هایی منتشر و مهاجران را به زباله و خوک تشبیه کرده بود.

در حالیکه باخمن در دادگاه حاضر شد، حامیان وی با در دست داشتن بنرهایی با عنوان "باخمن را آزاد کنید" تظاهرات کردند. مخالفان نیز در مقابل، شعار "باخمن باید زندانی شود" سردادند.

گروه پیگیدا در اکتبر سال 2014 به عنوان یک گروه فیس بوکی "ضد بیگانه" تشکیل شد. در ابتدا تنها چندصد نفر عضو این گروه بودند و در شهر درسدن در شرق آلمان تظاهرات می‌کردند اما پس از مدتی تعداد اعضای این جنبش به 25 هزار نفر رسید.

این گروه پس از سرازیر شدن هزاران پناهجو از کشورهای جنگ‌زده سوریه و عراق فعالیت خود را گسترش داد و تاکنون تظاهرات گسترده‌ای علیه پناهجویان در شهرهای مختلف آلمان برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید