Performancing Metrics

مردم فارس ۱۷ هزار شاخه گل به عتبات عالیات اهدا کردند | اتاق خبر
کد خبر: 335147
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 03:34
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از گلباران این مجموعه توسط ۱۷ هزار شاخه گل اهدایی مردم فارس به مناسب ولایت امام علی(ع) خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس، اسكندر قاسمی، گفت: ۱۷ هزار شاخه گل، اهدایی مردم استان فارس به عتبات عالیات بوده که تمام هزینه های تهیه این شاخه های گل از نذورات مردم فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) پرداخت شده است.

وی افزود: لطف و عنایات خاصه اهل بیت رسول الله (ص) به مردم شیراز سبب شده همه ساله مردم ولایتمدار سومین حرم اهل بیت (ع) با اهدا و نثار شاخه گل های نفیس، میلاد پرخیر و بركت مولود كعبه امیر مومنان حضرت علی (ع) را در جوار حرم مطهر ائمه اطهار (ع) جشن بگیرند.

قاسمی ادامه داد: این نهمین سال متوالی است كه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با همت مردم شهر شیراز، گل آرایی حرم های مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را در ایام با بركت سیزدهم رجب بر عهده دارد.

قاسمی ادامه داد: تمام گل های مورد استفاده برای گل آرایی حرم های مطهر ائمه معصومین (ع) در عتبات عالیات طبیعی، مجلسی و از نوع لیلیوم، آنتریوم، رز هلندی و ایرانی، گل داوودی و نوع خوشه ای آن و همچنین گل میخك و گلایل و انوع برگ های تزئینی است كه از بازار گل كشورمان خریداری شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اظهار داشت: یك تیم گل آرایی از این استان به همراه تعدادی از افراد متبرع (افتخاری) روز دوازدهم رجب (یكم اردیبهشت) یعنی یك روز قبل از میلاد فرخنده امیر مومنان علی (ع) با حضور در حرم مطهر این امام بزرگوار در نجف اشرف در كشور عراق، این مكان مقدس را گل آرایی و گلباران و پس از آن بارگاه منور حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را در كربلا با گل های طبیعی و نفیس مزین می كنند.

قاسمی افزود: مردم ولایتمدار استان فارس و شیراز با اهدای كمك های خود بارها در امر بازسازی، نوسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه اطهار (ع) در عتبات عالیات، ارادت خاص و ویژه خود را به این خاندان مكرم و مطهر به اثبات رسانده اند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید