Performancing Metrics

سئول خواستار همکاری راهبردی با تهران است | اتاق خبر
کد خبر: 335250
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 08:26
رییس مجلس کره جنوبی در دیدار با لاریجانی اعلام کرد
چونگ ای هوان ریبیس مجلس کره جنوبی در دیدار با علی لاریجانی همتای ایرانی خود در حاشیه نشست سران پارلمان های کشورهای اورآسیا در مسکو، ضمن تاکید بر توسعه فراگیر همکاری های دو کشور، گفت: سئول آماده مشارکت راهبردی با تهران در عرصه های مختلف است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، در این مذاکرات که امروز (سه شنبه) در مسکو با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، ای هوان افزود: این دیدار و مذاکره پیش از سفر قریب الوقوع رییس جمهوری کره جنوبی به تهران فرصتی است تا مواضع دو کشور برای بهره برداری هر چه بیشتر از توسعه روابط دو کشور هماهنگ شود.
وی افزود: در صددیم همکاری ها با ایران را توسعه دهیم و برای افزایش مبادلات بازرگانی و همکاری های دیگر تلاش می کنیم و از لغو تحریم های ایران خرسندیم که امیدواریم این موضوع سبب جهش های بین المللی تهران شود.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: ایران و کره جنوبی سابقه همکاری و دوستی خوب و نزدیکی دارند و باید تلاش کنیم تا روابط تقویت شود.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کره جنوبی کشوری مهم در آسیا است. سال های طولانی ببین دو کشور همکاری های گسترده ای برقرار بوده و اکنون پس از برجام فرصت های بیشتری برای همکاری های اقتصادی فراهم شده است.
لاریجانی در ادامه با اشاره به تنظیم برنامه هشت ساله جمهوری اسلامی در مجلس اظهار کرد: فرصت های بیشتری برای همکاری تهران و سئول فراهم خواهد شد و حوزه های منابع نفتی، انرژی های پاک و راه آهن قابل سرمایه گذاری است که مجلس هم شرایط همکاری در این زمینه را تسهیل می کند و علاقه مندیم که شرکت های کره ای در حوزه های مختلف در ایران سرمایه گذاری کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی امروز نیز در حاشیه نشست اورآسیایی مسکو با رییسان مجالس پاکستان، جمهوری آدربایجان، قزاقستان و تاجیکستان دیدار و در باره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای مذاکره کرد.
در نشست پارلمانی اوراسیا که با پیام های ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گشایش یافتر سران مجالس 19 کشور حضور دارند.
لاریجانی بنا به دعوت «سرگئی ناریشکین» رئیس دومای روسیه در راس یک هیات برای شرکت در این نشست و مذاکره بین رییسان مجالس دو کشور به مسکو سفر کرده است.
اجلاس یک روزه سران مجالس اوراسیا با حضور کشورهای همچون ایران، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، ویتنام، هند، اندونزی، قزاقستان، قرقیزستان، چین، مغولستان، پاکستان، کره جنوبی، روسیه، تایلند، فلیپین و جمهوری چک برگزار شدد.
از سوی دیگر، مذاکرات دو روزه رییس مجلس شورای اسلامی در مسکو می تواند دستاوردهای بسیاری برای دو کشور داشته باشد که در سه سال گذشته بر ارتقای همکاری های تهران و مسکو در سطح بین المللی تاکید شده است.
همکاری نزدیک تر ایران با کشور عضو اوراسیا همچنین می تواند ضمن ارتقای جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی، به ثبات و توسعه کشورهای منطقه کمک کند.

 

 
انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید