Performancing Metrics

تاکید روسای مجالس ایران و روسیه بر توسعه روابط راهبردی دو کشور | اتاق خبر
کد خبر: 335399
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 16:22
در حاشیه اجلاس سران مجالس اوراسیا صورت گرفت:
رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی روسیه در مسکو بر تداوم همکاری های راهبردی تهران مسکو تاکید کردند.

اتاق خبر- رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی روسیه در مسکو بر تداوم همکاری های راهبردی تهران مسکو تاکید کردند.

علی لاریجانی در حاشیه حضور در اجلاس سران مجالس اوراسیا، امروز در دیدار با «سرگئی ناریشکین» همتای روسی خود با اشاره به برگزاری موفق نشست روسای مجالس اوراسیا گفت: این نهالی که با تلاش روسیه غرص شد باشد رشد و نمو کند.

 رئیس مجلس با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در شرایط فعلی در ابعاد مختلف از توسعه خوبی برخوردار است،افزود: روسیه را  همسایه مطمئن خود می دانیم که دارای ثبات و قدرت است. نگاه ما به توسعه روابط با روسیه دراز مدت و پایدار است.

وی با اشاره به ملاقات چند ماه قبل با پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس والدای گفت: با توجه به علاقمندی دو طرف زمینه برای توسعه مناسبات در همه جوانب فراهم است. ایران به روابط پایدار با روسیه می اندیشد .

لاریجانی با مثبت دانستن نقش آفرینی روسیه در مسائل منطقه اظهار داشت: شرایط منطقه با رفتار داغ تروریست ها شلوغ است اما نقش روسیه در برقراری آرامش و امنیت پایدار را در منطقه مثبت می دانیم و به همین دلیل با روسیه در مسائل منطقه ای همکاری می کنیم .

 رئیس مجلس شورای اسلامی سفر سه سال قبل رئیس دوما و سفر چند ماه قبل پوتین به تهران را در پیشبرد مناسبات با اهمیت دانست و گفت بسیاری از توافقات پس از این رفت و آمدها آغاز شد.

وی همچنین تاکید کرد: پس از مذاکرات هسته ای، ایران به توسعه همکاری اقتصادی با روسیه نگاه ویژه دارد و از جمله آنها توافق ساخت دو واحد نیروگاه هسته ای در ایران است .

لاریجانی همچنین بر توسعه همکاری های دفاعی، نظامی و فنی تهران مسکو نیز تاکید کرد.

رئیس دستگاه قانون گذاری درباره سوریه نیز گفت: در عرصه سیاسی باید همفکری نزدیکی داشته باشم تا مخالفان سو استفاده نکنند. مخالفان از فضای آتش بس برای کشورها در حال سواستفاده هستند و سلاح به تروریست ها می رسانند  .

وی همچنین بر صادرات کالا و تولیدات کشاورزی ایران به روسیه تاکید کرد و افزود: روسیه هم می تواند کالای مورد نیاز به ایران صادر کند.

همچنین رئیس مجلس روسیه گفت: برای توسعه روابط با ایران اهمیت زیادی قائل هستیم .

سرگئی ناریشکین افزود: ایران شریک نزدیک و مطمئن روسیه و مواضع دو کشور در مسائل منطقه نیز بسیار نزدیک است.

وی با اشاره به توسعه همکاری ها از جمله در زمینه دفاعی نظامی و فنی گفت: نقش ایران در مبارزه با تروریسم ارزشمند است. مناسبات پارلمانی دو کشور نیز در همه سطوح باید گسترش یابد.

رئیس دومای دولتی روسیه همچنین با قدردانی از حضور آقای لاریجانی در نخستین نشست مجالس اوراسیا گفت: تصمیم ایران برای شرکت در این نشست و همچنین حمایت از تداوم این ابتکار برای ما اهمیت دارد و از این بابت تشکر می کنیم.

ناریشکین  همچنین برگزاری موفق انتخابات مجلس در اسفند گذشته را تبریک گفت و افزود: این انتخابات در فضای دموکراسی و رقابتی  برگزار شد.

وی با بیان اینکه راه حل بحران سوریه نظامی سیاسی است تاکید کرد: اگر چه غربی ها می گویند روسیه یک گام به جلو و دو گام به عقب داشته اما آن یک گام به جلو 10 برابر مسافت بیشتری از 2 گام به عقب بوده است . مبارزه با داعش، النصره و سایر گروه های تروریستی را تا آخر ادامه می دهیم.

منبع: مهر 

94106 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید