Performancing Metrics

آمریکا کارشکنی کند ارتباط با اروپا هم سخت می شود | اتاق خبر
کد خبر: 335401
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 16:29
عضو فراکسیون رهروان
نماینده مسجدسلیمان بااشاره به قول موگرینی مبنی بر وادار کردن آمریکا به اجرای تعهداتش دربرجام گفت: اگر آمریکا همکاری نکند خیلی از بانک های اروپایی هم شرایط برقراری ارتباطشان با ما سخت می شود.

اتاق خبر- نماینده مسجدسلیمان بااشاره به قول موگرینی مبنی بر وادار کردن آمریکا به اجرای تعهداتش دربرجام گفت: اگر آمریکا همکاری نکند خیلی از بانک های اروپایی هم شرایط برقراری ارتباطشان با ما سخت می شود.

اسماعیل جلیلی اظهار داشت: در بخش سوئیفت هنوز مشکلات ما به صورت کامل حل نشده است مشکلات بخش سوئیفت در دو بخش است اول در بخش مبادلات بانکی آمریکایی ها که مبتی بر دلار است و بخش دیگر بر پایه سایر ارز ها است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس ادامه داد: سوئیفت در بخش سایر ارزها مشکلی ندارد اما آن چه مبتنی بر دلار است و باید سیستم بانکی آمریکا در مورد آن تصمیم بگیرد، آمریکا با شیطنت و اختلال همکاری نمی کند.

عضو فراکسیون رهروان مجلس ادامه داد: در سفر اخیر موگرینی به تهران قول هایی داده شده که واشنگتن را وادار می کنند که به تعهدات خود پایبند باشد.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا نیز باید به تعهدات خود پایبند باشد گفت: ۱+۵ هم باید بخشی از این تعهدات را اجرایی کند به هر حال اتحادیه اروپا و آمریکا با هم این تعهدات را امضا کردند.

جلیلی با انتقاد از دبه های جدید آمریکا گفت: این دبه در آوردن جدید پیش بینی می شد اما باید فشار اتحادیه اروپا به آمریکا در راستای پایبندی به تعهداتش افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرده و هزینه های زیادی داده است و اما تعهدات طرف غربی به طور کامل انجام نشده است به خصوص در بخش مبادلات بانکی که برای ما هم مهم است. نارضایتی ما هم از عدم اجرای این بخش است.

وی افزود: اگر بخشی از شبکه بانکی بین المللی همکاری نکند عملا سایر بانک هانیز همکاری نمی کنند در عین حال اگر آمریکایی ها همکاری نکنند خیلی از بانک های اروپایی هم شرایط برقراری ارتباطشان با ما به سختی انجام می شود.

جلیلی گفت: تعهدات طرف اروپایی باید به صورت کامل انجام شود در غیر این صورت هیئت ایرانی حق دارد که نسبت به اقدامات آتی دست نگه دارد تا طرف غربی گام های قبلی را عملی کنند.

عضو فراکسیون رهروان با بیان اینکه در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی آمریکا و غرب، جمهوری اسلامی باید به دنبال اقدام متقابل باشد، گفت: اعلام شروط جدید پذیرفته نیست زیرا در مذاکرات، مسائل هسته ای مطرح بود، در برجام تعهداتی در خصوص موضوعات اجتماعی، سیاسی و دفاعی نشده است.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید