Performancing Metrics

لغو تحریم ها مهمترین موضوع نشست کمیسیون برجام | اتاق خبر
کد خبر: 336054
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 23:40
نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح کرد:
نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اعلام اینكه برجام با سرعت در حال اجراست، گفت: تهران و گروه 1+5 به سوی لغو تحریم های ضد ایرانی حركت می كنند

به گزارش اتاق خبر به نقل از  ایرنا، ولادمیر ورونكوف نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی كه در نخستین نشست كمیسیون مشترك ایران و 1+5 پس از اجرای برجام در وین شركت داشت، امروز به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: موضوع لغو تحریم ها اصلی ترین محور بحث نشست بود كه بررسی شد.
وی در باره این نشست كه دیروز جمعه برگزار شد، اظهار كرد: مذاكرات فشرده در باره این موضوع جریان دارد و نشانه های حاكی از پیشرفت نیز دیده می شود كه با توجه به پیچیده بودن، این روند مدتی طول خواهد كشید.
مقام روس در پایان تاكید كرد: اجرای برجام به خوبی و با سرعت در حال پیشرفت است و اقدام های كنونی هم در فضای مناسبی پیش می رود و همه شركت كنندگان خواهان ادامه راه هستند.
وزارت خارجه روسیه نیز جمعه شب اعلام كرد: شركت كنندگان در نخستین نشست مذاكرات ایران و 1+5 پس از آغاز اجرای برجام، تاكید كردند كه روند اجرای توافق مطابق برنامه تعیین شده ادامه دارد و در حال انتقال به مرحله پایدار است.
براساس گزارش های انتشار یافته در نشست وین، گروه های كاری ایران و 1+5 برنامه ادامه اجرای برجام را تنظیم كردند.
نخستین كمیسیون مشترك ایران و 1+5 پس از اجرای برجام برای بررسی روند اجرای توافق جامع، لغو تحریم ها و موانع پیش رو به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید در هتل كوبورگ وین تشكیل شد.
عراقچی پس از پایان نشست كمیسیون مشترك ایران و 1+5 در وین به خبرنگاران گفت: یكی از موارد مطرح تشكیل گروه كاری رفع تحریم ها بود و قرار شد كمیسیون مشترك یك گروه كاری جداگانه داشته باشد و هر جا ایران احساس كند تحریم ها برداشته نشده یا حركت رو به جلو و مناسبی ندارد در گروه كاری بررسی شود.
وی اضافه كرد: گروه كاری هم توصیه های خود را برای حل و فصل موضوع خواهد داشت و در صورت لزوم در كمیسیون مشترك به بحث گذاشته می شود. سومین كمیسیون مشترك ایران و 5+1 و اولین كمیسیون مشترك بعد از اجرایی شدن برجام، بیش از 4 ساعت به طول انجامید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید