Performancing Metrics

فدراسیون فوتبال ایران از نظر پزشکی در مسیر پیشرفت قرار دارد | اتاق خبر
کد خبر: 336908
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 06:42
نماینده پزشکی فیفا:
نماینده پزشکی فیفا در مراسم افتتاح مرکز پزشکی فدراسیون فوتبال ایران گفت: ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و بابت این تبریک می گویم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سینک در خصوص افتتاح اولین مرکز پزشکی در فوتبال ایران گفت: من به ایران بابت افتتاح این مرکز تبریک می گویم که در مسیر پیشرفت قرار گرفته و با افتخار این مرکز را برای سلامت بازیکنانش در نظر گرفته است. ایران از نظر فوتبالی در سطح خوبی قرار دارد و از نظر پزشکی نیز نیاز به پیشرفت های چشمگیری دارد. افتتاح این مرکز نیاز به کمک های دسته جمعی بود تا افتتاح شود.

وی افزود: دارا بودن چنین مرکزی کمک می کند تا بازیکنان مصدوم کم کاری در فوتبال ایران حضور داشته باشند و اگر بازیکنی مصدوم باشد نمی تواند به پیشرفت فوتبال کشورش کمک کند.

نماینده پزشکی فیفا اضافه کرد: چندین سال قبل ایتالیا یک نماینده در رقابتهای جام باشگاه‌های جهان داشت که در کاروان تیم 9 پزشک ارتوپد، یک ماساژور و یک جراح بود و این مسئله نشان می دهد که آنها چه مقدار به میزان سلامت بازیکنان‌شان اهمیت می دهند.

وی افزود: امیدوارم این مرکز در سالیان متمادی فعالیت کند و توسعه داشته باشد و امیدوارم که این کار ارزشمند توسعه یابد. هر ساله هنگامی که سمینارهای پزشکی برگزار می شود متقاضیان زیادی از ایران در این مراسم ها حضور دارند و این بیانگر این موضوع است که چه مقدار به بحث پزشکی و توسعه آن اهمیت داده می شود.

سینک در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه شما نماینده فیفا هستید و فیفا میزبانی عربستان و عراق را از ایران سلب کرده خاطرنشان کرد: سئوال خوبی شد اما من دکتر هستم و نمی توانم در خصوص این مسائل صحبت کنم. بهتر است این سئوال را از سیاستمداران بپرسید.

نماینده پزشکی فیفا در خصوص اینکه بازیکنان زیادی به خاطر حمله قلبی جانشان را از دست می دهند تصریح کرد: متاسفانه هر ماه شاهد این مسئله هستیم که بازیکنانی به این علت فوت می کنند البته این مسائل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد از جمله عدم وجود دستگاه‌ها در همه ورزشگاه‌ها اما امیدوارم با احداث چنین مراکزی، دیگر شاهد این موضوعات نباشیم.

وی در خصوص اینکه آیا در کشورهای دیگری نیز چنین مرکزی احداث خواهد شد یا خیر گفت: این طور نیست که فیفا درخواست بدهد تا این کمیته ها احداث شود بلکه فدراسیون‌ها باید در رابطه با احداث این مراکز ابراز علاقه کند.

سینک افزود: با توجه به نوع پیشرفت و نوع کاربرد به این مراکز بودجه تعلق خواهد گرفت و حمایت خواهد شد. فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون خوبی است که از نظر پزشکی نیز پیشرفت هایی داشته است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید