Performancing Metrics

گودرزی: امیدوارم در المپیک شاهد رکوردشکنی باشیم | اتاق خبر
کد خبر: 337232
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 03:23
تفاوتی بین ورزشکار المپیک و پارالمپیک قائل نیستیم
وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم‌های ملی والیبال نشسته و تیراندازی بازدید کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود گودرزی در جریان بازدید از اردوی تیم ملی والیبال نشسته گفت: این تیم‌ها در حال آماده شدن برای مسابقه‌های المپیک و پارالمپیک هستند. این اردوها در استان‌های مختلف در حال برگزاری است و والیبال نشسته آقایان شرایط مطلوبی دارد و تیراندازی هم تمرین می‌کند و تمرین‌های آن‌ها فشرده است. بچه‌ها سابقه پارالمپیکی دارند و صاحب کرسی و مقام هستند. ان‌شاءالله فکر می‌کنم توفیقات بیشتری نسبت به دوره قبل کسب کنند. طبق گزارشی که خسروی وفا به من داده دوره قبل 12 رشته بود این بار 13 رشته پارالمپیک شرکت خواهیم کرد و اگر اتفاق خاصی نیفتد نشان دهنده وضعیت مطلوب نسبت به دوره قبل است. به نظر می‌رسد پارالمپیکی‌های ما وضعیت خوبی دارند و در زمان اعزام شرایط بهتری پیدا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت جوایزی برای پارالمپیکی‌ها در نظر گرفته است؟ گفت: چارچوب دارد ولی جوایز تعلق می‌گیرد. در سال 93 جوایز پرداخت شد و جوایز 94 نیز بخشی از آن پرداخت شد. حتما در سال آینده نیز این جوایز لحاظ خواهد شد.

گودرزی درباره این پرسش که شرایط بانوان را در پارالمپیک چگونه می‌بینید گفت: بانوان شرایط خوبی دارند که در دوره‌های قبل مغفول مانده بود اما این دوره بهتر شده و بانوان حضور بهتری دارند. آنها انگیزه بالایی دارند. به نظر می‌رسد سهمیه‌ها افزایش یابد. البته رابطه مستقیمی با کسب سهمیه و مدال وجود دارد. هرچقدر تعداد سهمیه بیشتر باشد مدال‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. البته جای کار دارد. این رکورد شکسته شده که امیدوارم در المپیک نیز شاهد رکوردشکنی باشیم.

وزیر ورزش با بیان اینکه شرایط بسیار خوبی در بین ورزشکاران پارالمپیکی برای حضور ریو وجود دارد گفت: من خیالم از پارالمپیکی‌ها آسوده و راحت است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره مشکلات فشنگ تیراندازان گفت: به وزیر دفاع پیشنهاداتی دادیم که در صورت امکان یک سری فشنگ‌های مناسب از داخل کشور خریداری و در اختیار تیراندازان گذاشته شود در غیر این صورت فشنگ‌ها را از کشورهای دیگر تامین خواهیم کرد.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که چقدر تبعیضی که در گذشته بین ورزشکاران المپیک و پارالمپیک وجود داشت مرتفع شده و آیا در جهت حمایت از پارالمپیکی‌ها وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ی خاصی دارد؟ خاطرنشان کرد: در این زمینه رییس فدراسیون جانبازان و معلولان پیشنهاداتی به ما داده که اگر منابع مالی اجازه دهد، آن‌ها را بررسی و مرتفع کنیم. البته در این زمینه آیین‌نامه موجود است که باید آیین‌نامه بررسی و کار کارشناسی صورت بگیرد. به نظر من اگر منابع مالی تامین شود هیچ فرقی بین ورزشکار المپیک و پارالمپیک وجود ندارد و ما سعی می‌کنیم فاصله‌ای که در گذشته از نظر تجهیزات و امکانات بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی وجود داشت مرتفع شود.

وی درباره بازدید از اردوها گفت: در دیداری که امروز از اردوهای تیم ملی والیبال نشسته و تیراندازی داشتم، متوجه شدم شرایط بسیار مطلوبی دارند و آمادگی بسیار خوبی برای حضور در پارالمپیک ریو دارند و خیالم از بابت پارالمپیکی‌ها راحت است زیرا از مدیریت بسیار خوبی برخوردارند و به همه آن‌ها خسته نباشید می‌گویم و آرزو می‌کنم که در صحنه پارالمپیک نیز حضور پررنگ و موفقی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: تمام تلاش‌مان بر این است که اگر مشکلاتی بین ورزشکاران المپیکی وجود داشته باشد تا زمان اعزام آن‌ها را مرتفع کنیم.

وزیر ورزش در جریان دیدار از اردوی تیم ملی والیبال نشسته ضمن بازدید از اردوی این تیم در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت. در این بازدید سرمربی تیم ملی والیبال نشسته هادی رضایی با بیان اینکه در طی 35 سال که ورزش جانبازان و معلولین شکل گرفته است. تیم ملی والیبال نشسته همیشه روی سکو قرار داشته و در صحنه‌های آسیایی و جهانی همواره بر روی سکوی قهرمانی ایستاده است. با توجه به زحماتی که والیبال نشسته می‌کشد هیچ نگاه کارشناسی به آن نشده است. امیدوارم که زحمات این افراد مورد قدردانی قرار بگیرد.

وزیر ورزش نیز در ادامه با اشاره به آمادگی بسیار خوب ورزشکاران پارالمپیک برای حضور در ریو اظهار کرد: پارالمپیکی‌ها همیشه توانسته‌اند دل مردم را شاد کنند و در هر تورنمنتی که شرکت کرده‌اند پرچم ایران را با اقتدار به اهتزاز درآورده‌اند. من اطمینان دارم که در این دوره نیز آن طور که در شان نظام جمهوری اسلامی ایران است ضمن تحمل سختی‌ها نام ایران را در برزیل سربلند خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید