Performancing Metrics

بودجه وزارت ورزش در حوزه جوانان ۷۰ میلیارد ریال است | اتاق خبر
کد خبر: 337597
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 02:25
معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان :
معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: کل بودجه‌ای که سالیانه در اختیار حوزه جوانان این وزارتخانه قرار می‌گیرد ۷۰ میلیارد ریال است.

اتاق خبر- معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: کل بودجه‌ای که سالیانه در اختیار حوزه جوانان این وزارتخانه قرار می‌گیرد ۷۰ میلیارد ریال است.

امیررضا خادم شامگاه سه شنبه در نشستی با دبیران سمن‌های استان زنجان در محل اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: سمن‌ها به مسائل و مشکلات موجود در حوزه جوانان، همچنین مسایل موجود در حوزه مدیریتی اشرافیت نسبی دارند و باید نسبت به چارچوب‌های وزارت ورزش و جوانان نیز آگاهی داشته باشند.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارتخانه باید پاسخ‌گوی مطالبات جوانان باشد اما در عمل اختیار مالی زیادی ندارد، ادامه داد: کل بودجه‌ای که سالانه در اختیار حوزه جوانان این وزارتخانه قرار می‌گیرد، ۷۰ میلیارد ریال است و در این میان می‌توان همه مطالبات مالی استان‌ها را تامین کرد.

خادم با بیان اینکه کمیت سمن‌های استان زنجان در مقایسه با جمعیت، منطقی به نظر می‌رسد، گفت: درگیری سمن‌ها با فضاهای اجرایی ستاد ساماندهی باعث می‌شود که به مرور زمان، به همه مسایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی مشرف شوند.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید کنار دولت حضور داشته باشند و به آن در پیشبرد اهداف عامه کمک کنند چراکه تنها در این صورت می‌توانند گزارش جامعی از فعالیت‌های خود را به شورای هماهنگی سمن‌ها ارائه دهند.

خادم افزود: سمن‌ها باید مبلغ و حامی برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان باشند و با فعالیت اصولی سمن‌ها، بین مردم و حاکمیت احساس دوطرفه و بهتری شکل می‌گیرد، علاوه بر این، سمن‌ها باید انتقادات کاربردی و عملیاتی خود را در ستادهای استانی و شهرستانی مطرح و پیگیری کنند، چراکه درصدی از آن‌ها عملیاتی می‌شود.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: سمن‌ها در هیچ دولتی جایگاه حقوقی ندارند و فقط سازمان‌هایی مردمی هستند که خارج از حیطه دولت فعالیت می‌کنند.

خادم افزود: در طول چند سال گذشته نیز شاهد افراط و تفریط زیادی در ارائه مجوز به سمن‌ها بودیم ولی امروزه فضا واقع‌بینانه‌تر شده چرا که سمن‌ها در این موقعیت می‌توانند جایگاه‌شان را با ارائه و معرفی خود تثبیت کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه عملکرد معاونت جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، قابل دفاع و مطلوب است، گفت: با این وجود، بهتر است که سمن‌ها به سمت کیفی‌سازی فعالیت‌ها حرکت کنند.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید