Performancing Metrics

صدور مجوز رانندگی با گواهینامه ایرانی در کره جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 337625
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 04:05
ایران و کره جنوبی موافقتنامه ای را به امضا رسانده اند که بر اساس آن شهروندان دو کشور اجازه خواهند داشت با گواهینامه رانندگی ای که در کشور خود گرفته اند، در کشور طرف مقابل نیز رانندگی کنند.

.به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم ،وزارت امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد به منظور گسترش بیشتر مبادلات دوجانبه، ایران و کره جنوبی موافقتنامه ای را به امضا رسانده اند که بر اساس آن شهروندان دو کشور اجاز خواهند داشت با گواهینامه رانندگی ای که در کشور خود گرفته اند، در کشور طرف مقابل نیز رانندگی کنند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه کره، کیم سئونگ هو، مسئول روابط با ایران در دولت کره جنوبی و رئیس راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران این موافقتنامه را به امضا رسانده اند. این موافقتنامه از زمان امضا اجرایی شده است.

این وزارتخانه همچنین اضافه کرده است: «با این موافقتنامه، مردم دو کشور می توانند با آسودگی در هر یک از دو کشور زندگی کنند. این موافقتنامه به ویژه به تجار کره ای مشغول فعالیت در ایران کمک خواهد کرد.»

سال گذشته حدود ۳۵۰ تبعه کره ای در ایران اقامت داشتند.

این موافقتنامه در آستانه سفر مهم پارک گئون هی، رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران که روز ۱۳ می انجام خواهد شد به امضا رسیده است.

این اولین دیدار رئیس جمهور کره جنوبی از ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال ۱۹۶۲ میلادی است. گفته می شود تمرکز این سفر بر روی گسترش همکاری های اقتصادی و مبادلات دوجانبه خواهد بود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید