Performancing Metrics

تلاس مسکو برای اعتماد سازی میان ایران و کشورهای عربی | اتاق خبر
کد خبر: 338039
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 10:51
وزیر خارجه روسیه مطرح کرد:
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد: جایگاه تهران و ریاض در خاورمیانه بسیار مهم است و با توجه به این واقعیت، مسكو برای اعتماد سازی بین ایران و كشورهای عربی تلاش می كند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا،  وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور،در مصاحبه با روزنامه سوئدی «داگنز نایتز» گفت: همواره در همكاری با شركای منطقه ای خود اعم از ایران و عربستان سعودی بر لزوم برقراری گفت وگوهای اعتمادآفرین تاكید كرده ایم.
وی افزود: تلاش می كنیم ایران و كشورهای عربی در منطقه خلیج فارس سازو كار تحكیم اعتماد بین خود ایجاد كرده و گام به گام در این مسیر حركت كنند كه این تلاش ها هر چند با دشواری ولی در حال پیشرفت است.
لاوروف گفت: به نتیجه رسیدن این تلاش ها برای روسیه اهمیت دارد، زیرا ایران و عربستان به عنوان دو كشور مقابل هم در منطقه شناخته شده اند.
وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهار كرد: بر این باوریم كه نه تنها مسائل مشخصی در رابطه با بحران ها را باید حل كنیم، بلكه ضرورت كمك به كشورهای عربی و دیگر كشورهای اسلامی برای رسیدن به یك توافق وجود دارد تا علیه یكدیگر اعلام جنگ نكنند.
وی در باره بحران سوریه و نقش ایران و عربستان در مذاكرات سوری سوری نیز گفت: مسكو در مساله سوریه شفاف عمل می كند و توافق برای تشكیل گروه حامیان بین المللی این كشور را هم بسیار ارزشمند می دانیم.
لاوروف اظهار كرد: نقش این گروه بی نظیر است، زیرا بازیگران خارجی اصلی از جمله ایران و عربستان را گرد آورده و در قالب آن پشت یك میز برای مذاكره می نشینند.
عربستان سعودی همراه آمریكا و چند كشور غربی عربی دیگر از پشتیبانان مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی تكفیری در عملیات پنج ساله ضد سوری است كه با هدف سرنگونی دولت سوریه شكل گرفت و منجر به ویرانی این كشور، كشته شدن بیش از 300 هزار تن و آوارگی میلیون ها نفر شد كه پست از شكست در اجرای این سناریو، از اسفند ماه گذشته در سوریه آتش بس برقرار شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید