Performancing Metrics

محاکمه معترضین به واگذاری جزایر مصری به عربستان | اتاق خبر
کد خبر: 338434
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 12:28
روسیه الیوم:
دستگاه قضایی مصر روز شنبه محاکمه 237 تن از معترضان به قرارداد ترسیم مرزهای دریایی میان عربستان و مصر را آغاز کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، چهار دادگاه در قاهره و الجیزه روز شنبه به طور همزمان محاکمه 237 فعال مصری را که هفته‌های گذشته به خاطر اعتراض به واگذاری مالکیت جزایر تیران و صنافیر به عربستان بازداشت شده بودند، آغاز کردند.

یک منبع قضایی در مصر گفت: دادگاه کیفری قصرالنیل در مرکز قاهره روز شنبه اولین جلسه محاکمه 64 فعال مصری را که به تظاهرات غیرقانونی متهم شده بودند برگزار و اعلام نظر نهایی‌اش درباره حکم این افراد را به هفت مه (18 اردیبهشت) موکول کرد.

همچنین این دادگاه جلسه محاکمه 52 فعال دیگر را برگزار کرده و قرائت حکم این افراد را به روز سه شنبه موکول کرد.

عربستان و مصر آغاز ماه آوریل توافقنامه‌ای را در خصوص انتقال مالکیت جزایر تیران و صنافیر به عربستان امضا کردند که این توافقنامه با اعتراض شدید مردم مصر رو به رو شد.

اکثر مصری‌ها اعلام کردند که جزایر استراتژیک تیران و صنافیر متعلق به کشورشان است. در 15 آوریل نیز هزاران تن از شهروندان مصری در اعتراض به امضای این توافقنامه در مرکز قاهره تجمع کردند که 25 تن از آنها توسط نیروهای نظامی بازداشت شدند.

به گفته منابع قضایی مصر، سه دادگاه کیفری دیگر در شهر الجیزه در مجاورت پایتخت بررسی پرونده 126 متهم به تظاهرات غیرقانونی را آغاز کردند.

دولت مصر اعلام کرد که توافق ترسیم مرزهای دریایی با عربستان تا قبل از تصویب آن توسط پارلمان نهایی نخواهد بود. مجلس شورای عربستان نیز روز 25 آوریل این توافقنامه را به رسمیت شناخت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید