Performancing Metrics

بازار نفت تا ۱ سال آینده به توازن مجدد می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 339038
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 06:52
وزیر انرژی آمریکا گفت انتظار دارد عرضه و تقاضای جهانی نفت در طی حدود یک سال آینده مجددا به توازن برسد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از رویترز، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا گفت، انتظار دارد عرضه و تقاضای جهانی نفت در طی حدود یک سال آینده مجددا به توازن برسد.

قیمت نفت که در اوایل سال 2016 به پایین ترین رقم در حدود 13 سال گذشته رسیده بود، در ماه آوریل تحت تاثیر افت ارزش دلار و کاهش تولید آمریکا نزدیک به 20 درصد افزایش یافته است. اما با توجه به تداوم مازاد عرضه جهانی، فعالان بازار همچنان به ترمیم قابل توجه قیمت ها تردید دارند.

مونیز روز دوشنبه پس از نشست گروه 7 در ژاپن به خبرنگاران گفت: «من فکر می کنم افزایش اخیر قیمت ها چیزی نیست که شرکت ها مایل باشند روند کاهش سرمایه گذاری خود را به خاطر آن معکوس کنند.»

«تعداد سکوهای حفاری در آمریکا کاملا کاهش یافته... ترمیم مجدد عرضه و تقاضا به نظر کاملا محتمل است، و این اتفاق تقریبا در طی یک سال آینده رخ خواهد داد.»

«این ممکن است روند تحولات را تغییر دهد، اما از نظر ساختاری ما همچنان ذخایر نفتی بسیار بسیار زیادی خواهیم داشت.»

«ما هنوز شاهد برقراری توازن مجدد در بازار نیستیم.»

مونیز با اشاره به پیش بینی های وزات انرژی آمریکا گفت، با توجه به واکنش تولید کنندگان به قیمت های پایین نفت، انتظار می رود تولید آمریکا امسال نسبت به سال قبل 600 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

مونیز گفت، در بازار ال ان جی، دولت آمریکا مجوز صادرات سالانه حدود 120 میلیارد متر مکعب گاز به کشورهایی که موافقتنامه تجارت آزاد با آنها وجود ندارد را صادر کرده و صادرات آغاز شده است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید