Performancing Metrics

بازار 15 هزار میلیارد تومانی مخابرات | اتاق خبر
کد خبر: 339689
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 17:47
رییس هیات مدیره جدید مخابرات متذکر شد: شرکت مخابرات دارای سهم بازاری معادل 15 هزار میلیارد تومان است.

اتاق خبر: برات قنبری امروز - چهارشنبه - در مراسم تودیع و معارفه مدیران مخابراتی کشور اظهار کرد: ما در گذشته در این بخش یکه‌تاز بودیم اما اکنون حدود 65 تا 70 درصد بازار در اختیار سایر اپراتورها که همکاران ما هستند قرار گرفته است.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات همچنین یادآور شد: سهم مخابرات به تنهایی حدود 1.5 درصد تولید ناخالص ملی است.

وی با بیان این‌که هیچ‌گاه دید رقابتی نسبت به اپراتورها نداشته عنوان کرد: در حال حاضر پنج هزار میلیارد تومان ارزش سهم بازار شرکت مخابرات است که علاوه بر این بخش 9000 میلیارد تومان هم از طریق شرکت ارتباطات سیار یا همراه اول در بازار ارزش ایجاد می‌شود، البته باید توجه داشت اکنون ایرانسل هم به سهم بازار هفت هزار میلیاردی نزدیک شده است.

معاون وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: البته به هنگام تصویب برنامه ششم توسعه نگاهی جدی به این بخش صورت گرفت و اینگونه در نظر گرفته شد که بازار فعلی ایران کشش ظرفیتی سه برابر ظرفیت فعلی را دارد. ما اکنون شرمنده‌ایم چرا که در برنامه پنجم قول داده بودیم که ICT در منطقه رتبه دوم را به دست آورد، اما حال در هنگام تصویب برنامه ششم در شرایطی قرار داریم که باید بگوییم تا پایان برنامه ششم به رتبه خوبی در این زمینه دست پیدا خواهیم کرد، چرا که وضعیت فعلی به گونه‌ای است که حداقل در این حوزه دارای رتبه تک‌رقمی نیستیم.

رییس هیات مدیره مخابرات همچنین اظهار کرد: لازم است تا قبل از برنامه ششم توسعه حداقل 110 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری صورت بگیرد همگان می‌دانند که ساختار مخابرات ما ساختار خاصی است که مختص خودمان است به ما نیز یاد داده‌اند که زمانی که به کاری اشتغال داریم نگاه‌مان به آینده باشد.

وی ادامه داد: ما اکنون به گذشته نگاه نمی‌کنیم هرچند از گذشته پند خواهیم گرفت، اما قطعا دیکته بی‌غلط وجود ندارد و ما باید توان اصلاح ایراد‌ها را داشته باشیم.

قنبری همچنین عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه باید نگاه ما به آینده باشد و در این خصوص تردیدی نیست که شرکت های سهامی در ابتدا باید بیانیه سهامداران خود را داشته باشند که ما موفق شدیم پیش از شروع کار هیات مدیره جدید این بیانیه را دریافت کنیم.

وی در پایان با تاکید بر این‌که مقوله‌ تفکیک حاکمیت، مالکیت و مدیریت از موضوعات بسیار مهم است از بهره‌گیری شرکت مخابرات از مشاورین متعدد بین‌المللی یاد کرد و گفت: لازم است که اکنون همگان کمک کنند تا طرح‌های موجود پیاده‌سازی و اجرا شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید