Performancing Metrics

وام کرونا چند ضامن می خواهد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 445851
تاریخ انتشار: 31 تیر 1399 - 15:28
درراستای پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا، وزارت کار مبلغ وام کرونا و تضامین و وثایق مورد نیاز برای دریافت وام را اعلام کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا فعالیت بسیاری از صنوف و کسب و کارها به ویژه مشاغل خدماتی مختل و دچار مشکل شد و بر این اساس دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاهها و حمایت از کارگران پرداخت تسهیلات حمایتی با نرخ سود ترجیحی ۱۲ درصد  را مصوب کرد تا در اختیار بنگاههای خدماتی و تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته منتخب از سیزدهم خرداد ماه آغاز شده و مشمولان برای گرفتن وام به بانکها معرفی شده‌اند.

نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه و به مدت دو سال است. وثایق و تضامینی که برای دریافت تسهیلات از سوی بانکها دریافت می شود، متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود. سقف مبلغ سفته نیز ۱.۵ برابر اصل سود تسهیلات است.

برابر اعلام وزارت کار،  تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان، نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات ۱۶ میلیون تا ۴۸ میلیون تومانی نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک ضامن است. تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومانی، به سفته متقاضی یا چک با دو ضامن نیاز دارد. برای وام ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی ارائه سفته متقاضی یا چک به همراه سه ضامن لازم است و برای درخواست تسهیلات بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان هم ارائه تضمین صادره از سوی صندوق های ضمانت و یا به تشخیص بانک ارائه وثیقه های متعارف مورد نیاز است.

بر اساس آخرین آمارها، بیش از ۴۰۷ هزار واحد در سامانه کارا به نشانی  https://kara.mcls.gov.ir  ثبت نام کردند که از این تعداد پرونده ۱۶۵ هزار واحد معادل ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات تکمیل و جهت پرداخت به مؤسسات و بانک های عامل ارسال شده است.

پیش از این وزارت کار بیش از یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا که سه میلیون شاغل بیمه شده در آنها مشغول کار بودند را شناسایی و با ارسال پیامک، مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرده است.

در حال حاضر ۱۴ رسته اصلی و ۵۵۰ زیر رسته در پرداخت وام و تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا وجود دارد که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بنگاه را شامل می‌شود.

مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا که پیش از این تا پایان تیرماه اعلام شده بود با مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا،  ۵ روز دیگر تمدید شد و بر این اساس متقاضیان تا ۵ مرداد فرصت دارند به سامانه کارا مراجعه و درخواست وام خود را  ثبت کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید