Performancing Metrics

امضای توافقنامه بین عربستان و بوركینافاسو در حضور ملك سلمان | اتاق خبر
کد خبر: 339806
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 00:36
ملك سلمان پادشاه عربستان روز چهارشنبه با «راك مارك كریستین كابوره» رئیس جمهوری بوركینافاسو دیدار كرد و توافقنامه ای بین طرفین در حضور دو مقام یاد شده امضا شد.

اتاق خبر - به نوشته روزنامه سعودی الشرق الاوسط، محمد بن نایف ولیعهد عربستان از طرف سعودی و «سیمون كامپائوره» وزیر كشور بوركینافاسو از طرف آفریقایی، این توافقنامه را كه در زمینه همكاری برای مقابله با جرم و جنایت است، در حضور ملك سلمان و رئیس جمهوری بوركینافاسو امضا كردند.
ملك سلمان روز گذشته (سه شنبه) از رئیس جمهوری بوركینافاسو در كاخ الیمامه ریاض استقبال كرد.
دو مقام مزبور در مورد بهبود سطح روابط دو جانبه در زمینه های مختلف و همچنین در خصوص تازه ترین تحولات منطقه ای و محلی گفت و گو كردند.
عربستان كه از برقراری روابط مثبت بین ایران و غرب به وحشت افتاده، در تلاش است تا مناسبات خود با كشورهای آفریقایی را تحكیم ببخشد.
این كشور علاوه بر میزبانی از مقام های آفریقایی، مقام های خود را روانه كشورهای واقع در قاره سیاه می كند، به طوری كه وزیر نفت سعودی امروز (چهارشنبه) وارد خارطوم پایتخت سودان شد.
به گفته تحلیل گران، تقویت روابط عربستان و سودان به نفع دو كشور است، زیرا خارطوم تلاش می كند از میزان انزوای خود در سطح بین المللی بكاهد و ریاض نیز به راه های سرمایه گذاری برای كاهش میزان وابستگی اش به نفت چشم دوخته است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید