Performancing Metrics

امروز دنیا نمی‌تواند سینمای ایران را نادیده بگیرد | اتاق خبر
کد خبر: 339883
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 13:40
رئیس سازمان سینمایی گفت: امروز دنیا نمی‌تواند سینمای ایران را نادیده بگیرد و تمامی محافل سینمایی دنیا مجبور‌ند در برپایی مراسم خود نماینده‌ای از ایران داشته باشند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، حجت الله ایوبی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح سینمای تخصصی مدرسه اسلامی هنر در قم در سخنانی اظهار داشت: این سالن تخصصی سینمایی با اکران فیلم محمد(ص) فعالیت خود را آغاز کرده که این اتفاق را در شب مبارک مبعث رسول خاتم به فال نیک می‌گیریم.

وی در خصوص فیلم سینمایی محمد(ص) گفت: این فیلم قابل توصیف نیست و فیلم سینمایی محمد(ص) در هر کجای دنیا به نمایش درآمد، مورد استقبال همه ادیان و گروه‌های مختلف واقع شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: زبان سینما زبانی موثر برای انتقال مفاهیم دینی است.

وی با بیان اینکه امروز سینمای ایران افتخاری برای جهان تشیع است، افزود: قدرت‌های بسیاری در ایران در عرصه‌های مختلف وجود دارد و امروز نیز قدرت دیگری به نام سینما ایجاد شده است که هر کشوری این قدرت را ندارد.

قدرت سینما باید به رسمیت شناخته شود

ایوبی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا آرزو دارند که سینمایی همانند سینمای ایران داشته باشند، بیان داشت: قدرت سینما امروز باید به رسمیت شناخته شود و ارزش و قدر آن را باید دانست.

وی عنوان کرد: در دنیا سالی ۶ هزار فیلم سینمایی ساخته می‌شود و بیش از یک میلیارد نفر برای تماشای فیلم به سینما می‌روند و در ایران نیز سالیانه نزدیک به ۱۰۰ فیلم سینمایی تولید می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: امروز دنیا نمی‌تواند سینمای ایران را نادیده بگیرد و تمامی محافل سینمایی دنیا مجبور‌ند که در برپایی مراسم مختلف خود نماینده‌ای را از ایران داشته باشند.

 وی با بیان اینکه درست است که سینمای ایران از غرب آمده اما در فرهنگ دینی و تمدنی هضم شده، افزود: امروز خروجی‌های سینمای ایران غربی نیست و همانند فلسفه که از غرب آمد اما امروز فلسفه ایرانی حرف تازه‌ای برای گفتن دارد؛ سینمای ایران هم حرف‌های تازه‌ای برای بیان دارد.

در دو سال گذشته ۲۸ فیلم دفاع مقدسی ساخته شد

ایوبی با بیان اینکه یقین داریم سینماگران ایرانی در دنیا می‌توانند اثرگذار باشند، افزود: شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم مقاومت در روزهای اخیر برگزار شد و مسئولان اعلام کردند که در دو سال گذشته ۲۸ فیلم دفاع مقدسی ساخته و تولید شد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که سینمای آن فقط از تولیدات خود استفاده می‌کند و این امر موجب افتخار است، افزود: آنچه که امروز به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می‌شود در سینمای ایران به چشم می‌خورد.

 وی بیان داشت: در کشورهای مختلف دنیا بیش از ۷۰ درصد گیشه آن‌ها در اختیار سینمای آمریکا و هالیوود است و این در حالی ست که ما در ایران تنها از تولیدات سینمایی ایرانی و داخلی استفاده می‌کنیم.

ایوبی بیان داشت: ما تنها کشوری هستیم که همه اعضای خانواده به اتفاق هم می‌توانند برای تماشای فیلم به سینما بروند چرا که فیلم‌های ما از فیلترهای مختلفی عبور می‌کند.

رئیس سازمان سینمایی کشور در پایان سینمای ایران را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و افتتاح سالن تخصصی سینمای مدرسه اسلامی هنر را اقدامی موثر در ارتباط بیشتر بین حوزه علیه قم و سینماگران برشمرد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید