Performancing Metrics

معرفی نامزدهای تصدی پستهای وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی افغانستان | اتاق خبر
کد خبر: 340021
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 11:47
توسط رئیس جمهوری افغانستان صورت گرفت؛
رئیس جمهور افغانستان، «ژنرال عبدالله خان» را به عنوان نامزد تصدی پست وزارت دفاع و «معصوم استانکزی» را به عنوان نامزد رئیس سازمان امنیت ملی افغانستان معرفی کرد.

اتاق خبر- رئیس جمهور افغانستان، «ژنرال عبدالله خان» را به عنوان نامزد تصدی پست وزارت دفاع و «معصوم استانکزی» را به عنوان نامزد رئیس سازمان امنیت ملی افغانستان معرفی کرد.

رئیس جمهور افغانستان، ژنرال عبدالله خان، رئیس بازرسی (رئیس ارکان) ستاد کل ارتش افغانستان را به عنوان نامزد تصدی وزارت دفاع و معصوم استانکزی، سرپرست کنونی وزارت دفاع  این کشور را به عنوان نامزد تصدی پست ریاست سازمان امنیت ملی افغانستان معرفی کرد.

«ظفر هاشمی» معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در پیام ویدئویی که در رسانه‌ها منتشر کرد، تصریح کرد: غنی همچنین معصوم استانکزی را به عنوان وزیر مشاور خود تعیین کرده است.

«شاه حسین مرتضوی» دیگر معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، اعلام کرد: هر دو نامزد به زودی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان افغانستان معرفی خواهند شد.

وی افزود: یکی از دلایل تاخیر در معرفی نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی، ادامه صحبت‌ها بین رهبران دولت وحدت ملی افغانستان در مورد موضوع و مطرح بودن شمار زیاد نامزدها برای این مقام بود.

 لازم به ذکر است که وزارت دفاع افغانستان از زمان تشکیل دولت وحدت ملی این کشور در سال ۲۰۱۴ تاکنون از سوی سرپرستان اداره شده است.

مجلس نمایندگان افغانستان یکبار در بهمن سال ۱۳۹۳، «شیر محمد کریمی» و بار دیگر در تیر ۱۳۹۴، معصوم استانکزی را که از سوی اشرف غنی به عنوان وزیر دفاع نامزد شده بودند، رد کرد.

«رحمت الله نبیل»، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز به دلیل اختلافات با رئیس جمهوری افغانستان در ماه آذر سال گذشته کناره گیری کرد و از آن تا کنون این نهاد نیز از سوی سرپرست اداره می‌شده است.

در حالی که طالبان حملات بهاری خود را در مناطق مختلف افغانستان تشدید کرده‌اند، دولت افغانستان پیوسته مورد انتقاد بوده که چرا نمی‌تواند وزیر دفاعی برای این کشور معرفی کند.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید