Performancing Metrics

بن كارت های نمایشگاه كتاب تا 25 اردیبهشت قابل استفاده است | اتاق خبر
کد خبر: 340298
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 18:23
مدیركل كمیته تسهیلات رفاهی نمایشگاه كتاب:
مدیر كمیته تسهیلات رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران گفت: بن كارت های دانشجویی، دانش آموزی، اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب فقط تا 25 اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران قابل استفاده بوده و در بیرون از نمایشگاه كاربردی ندارد.

اتاق خبر - نیكنام حسین پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین الملل كتاب بیش از بیست میلیارد تومان یارانه برای خرید كتاب اختصاص یافت كه در مقایسه با نمایشگاه دوره قبل 25 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینكه بن كارت ها فقط برای خرید كتاب از نمایشگاه باید استفاده شود، اظهار كرد: ناشرانی كه در این زمینه تخلف كنند و استفاده دیگری از بن كارت خارج از كتاب انجام دهند با آن ها برخورد می شود.
نیكنام با بیان اینكه 12 میلیارد تومان یارانه كتاب برای دانشجویان و طلاب در نمایشگاه كتاب 95 اختصاص یافته ادامه داد 5 میلیارد تومان نیز برای اساتید حوزه و دانشگاه در نظر گرفته شد كه در بخش بین الملل نمایشگاه نیز می توانند كتاب بخرند.
نیكنام با اشاره به استقبال دانشجویان از خرید كتاب های بخش بین الملل تصریح كرد: 26 هزار دانش آموز نیز در قالب بخش های گروهی (مدارس) و انفرادی برای خرید بن كارت دانش آموزش ثبت نام كردند كه از این تعداد 12 هزار نفر در بخش گروهی بودند.
نیكنام گفت: یكی از تسهیلات ایجاد شده برای بن كارت های دانش آموزی آن است كه اگر مدیران مدارس چهل دانش آموزش برای بازدید از نمایشگاه بین المللی كتاب بیاورند علاوه بر اهدای بن كارت به مبلغ صد هزار تومان به آن ها ، بن كارت سیصد هزارتومانی نیز برای خرید كتاب به منظور تجهیز كتابخانه مدرسه مربوطه اعطا می شود.
وی افزود: در حال حاضر این تسهیلات به صورت آزمایشی برای استان های تهران، قم و البرز در نظر گرفته شده و از سال آینده با هماهنگی بیشتر كل كشور را تحت پوشش قرار خواهیم داد.
نیكنام با بیان اینكه بانك اطلاعات اساتید حوزه و دانشگاه ناقص بود و استقبال در این بخش محدودتر انجام شده است، اظهار كرد: پس از پایان نمایشگاه یبن المللی كتاب در این زمینه آسیب شناسی انجام خواهیم داد.
وی در مورد بن كارت های اهل قلم نیز گفت: چهار هزار نفر از اهالی قلم از سوی موسسه خانه كتاب برای دریافت بن كارت ثبت نام كردند و بین آنان توزیع شد.
وی افزود: همچنین بن مشاركتی برای حضور نهادهای مختلف و خرید كتاب از 5 تا 25 درصد تخفیف ارائه می شود و در واقع این اقدام فرصتی است تا سازمان ها برای تجهیز كتابخانه شان با تخفیفی كه وزارت ارشاد به آن ها می دهد كتاب بدهد.
وی خاطرنشان كرد همچنین بیست و نهمین دوره نمایشگاه كتاب فرصتی است تا دانشگاه ها نیز به تجهیز كتابخانه های خود اقدام كنند.
نیكنام با بیان اینكه 3300 دستگاه كارت خوان چند منظوره در نمایشگاه نصب شده است در عین حال خاطرنشان كرد: این آمادگی را داریم كه نهاد كتابخانه عمومی كتابداران شهرداری، كانون پرورش فكر كودكان و نوجوانان و سایر نهادها با خرید كتاب از نمایشگاه سقف 30 درصد بن مشاركتی را در اختیار آن ها قرار می دهیم.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه از 15 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز شده تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد. این نمایشگاه در روزهای یاد شده ساعت 10 تا 20 برای بازدید دایر است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید