Performancing Metrics

ایرانسل برای اولین بار IPv6 را در بستر موبایل تست کرد | اتاق خبر
کد خبر: 340461
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 02:32
ایرانسل برای نخستین بار در کشور، تست IPv6 (آی‌پی ورژن۶) را بر بستر موبایل با موفقیت به پایان رساند. این عملیات با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات انجام شد. راه‌اندازی IPv6 می‌تواند مشکلات اتصال به شبکه‌های 3G و 4G را برطرف کند.

اتاق خبر - ایرانسل برای نخستین بار در کشور تست IPv6 (آی‌پی ورژن۶) را بر بستر موبایل با موفقیت به پایان رساند. این عملیات با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات انجام شد.

ایرانسل برای اولین بار IPv6 را در بستر موبایل تست کرد

پروتکل اینترنت نسخه‌ی 6 که به اختصار IPv6 نامیده می‌شود، جدیدترین نسخه‌ی پروتکل اینترنت است که ارتباط‌های اینترنتی را شکل می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ی نزدیک، جایگزین نسخه‌ی 4 این پروتکل (IPv4) شود.

هر دستگاه برای اتصال به اینترنت باید یک IP داشته باشد که هم اکنون IP نسخه‌ی ۴ در ایران و دنیا استفاده می‌شود که یک آدرس ۳۲ بیتی است. با توجه به توسعه یافتن خدمات دستگاه به دستگاه و اینترنت اشیاء (IoT) که می‌تواند منجر به برقراری ارتباط میان بسیاری از دستگاه‌ها مانند موبایل‌ها، دوربین‌ها و حتی لوازم خانگی و قاب عکس‌های دیجیتال بر بستر اینترنت شود، نیاز به توسعه‌ی پروتکل IP بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

این توسعه منجر به مهاجرت اپراتورها و شبکه‌های کشورها از IPv4 به IPv6 می‌شود که تعداد آدرس‌های آی‌پی‌ در دنیا را ۲ به توان ۹۶ برابر می‌کند. نسخه‌ی ششم پروتکل اینترنت یا IPv6 از فضای آدرس‌دهی ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کند که امکان بهره‌گیری از ۲ به توان ۱۲۸ آدرس یکتا را امکان‌پذیر خواهد کرد.

همان‌طور که اشاره شد، نسخه‌ی چهارم پروتکل اینترنت یا IPv4 که در حال حاضر مورد استفاده است، از استانداردهای قدیمی آدرس‌دهی است و فضای آدرسی ۳۲ بیتی دارد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی سال‌های آینده، میلیاردها شیء در دنیا به اینترنت متصل می‌شوند.

ایرانسل سرمایه‌گذاری کلانی را جهت راه‌اندازی سامانه‌ی دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات انجام داده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه‌ی صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.

زومیت

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید