Performancing Metrics

فراخوان جهانی هوندا برای 20 میلیون ایربگ معیوب | اتاق خبر
کد خبر: 340630
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 15:06
هوندا موتور با گسترش رسوایی ایمنی که به بزرگترین فراخوان تاریخ آمریکا منجر شد، برای 20 میلیون ایربگ ساخت تاکاتا در سراسر جهان فراخوان می‌دهد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، قطعه ساز ژاپنی تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کند اما این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند و این قطعات همانند ترکش در داخل خودرو پرتاب می‌شوند.

تاکنون 13 نفر در تصادفاتی که باز شدن و ترکیدگی ایربگهای ساخت این شرکت را به همراه داشته است، کشته شده اند که 10 نفر آنها در آمریکا بوده اند.

هوندا به همراه سایر خودروسازان از سوی مقامات ایمنی آمریکا دستور یافته اند تا برای همه ایربگهایی که حاوی ماده خشک کن برای نگهداری ماده انفجاری ایربگها نیستند فراخوان دهند.

بر اساس گزارش روزنامه نیک‌کی ژاپن، این خودروساز ژاپنی اکنون قصد دارد فراخوان ایربگ را به مناطقی در آسیا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین و اروپا گسترش دهد که این شرکت را ناچار می‌کند برای 20 میلیون ایربگ در سراسر جهان فراخوان دهد و مجموع ایربگهای تحت فراخوان را به بیش از 50 میلیون می‌رساند.

هزینه اضافی این فراخوان 200 میلیارد ین (1.87 میلیارد دلار) برآورد شده است. اقدام اخیر هوندا که بزرگترین مشتری ایربگهای تاکاتا بوده ممکن است موجب شود سایر خودروسازان هم از این اقدام تبعیت کنند.

سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا چهارشنبه گذشته به تاکاتا دستور داد برای 35 تا 40 میلیون ایربگ دیگری که در خودروهای آمریکایی نصب شده اند فراخوان دهد.

این رقم علاوه بر 50 میلیون ایربگی است که تاکنون در سراسر جهان تحت فراخوان قرار گرفته اند و شامل 29 میلیون ایربگ در آمریکا بوده است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید