Performancing Metrics

صدور ۲۱۲ هزار سند مالکیت روستایی و شهری در آذربایجان شرقی | اتاق خبر
کد خبر: 341457
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 23:26
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از صدور ۲۱۲ هزار چلد سند مالکیت در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان خبر داد.

اتاق خبر: نشست مشترک مدیران ادارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی ظهر سه شنبه با هدف بررسی عملکرد یک ساله این دو مجموعه به عنوان متولیان اجرای طرح صدور اسناد مالکیت در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان برگزار شد.

صدور ۲۱۲ هزار سند مالکیت در آذربایجان شرقی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در این نشست مشترک با اشاره به تفاهم و تعامل دو سوبه با مجموعه ثبت اسناد و املاک استان، این تعامل را ارزنده و ستودنی دانست و گفت: با توجه به برنامه های ابلاغی سال ۹۵ امیدواریم این تعامل بیش تر از گذشته نمود یابد و منجر به اجرای موفق ماموریت های محوله و تحقق کامل اهداف نورد نظر شود.

حافظ باباپور با بیان اینکه تاکنون ۲۱۲ هزار سند اعم از اسناد روستایی و شهری در مناطق زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در طول اجرای این طرخ صادر شده است، گفت: صدور هر یک سند مالکیت باعث کاهش پرونده های قضایی، کاهش اختلافات ارضی و استفاده از این استان به عنوان تضامین بانکی و محاکم می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از نیاز ۱۹۰ هزار واحد مسکن روستایی و شهری استان به صدور اسناد مالکیت اظهار داشت: سهمیه استان در سال جاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ سند است که از این تعداد شش هزار و ۵۰۰ سند مربوط به اسناد روستایی و هشت هزار و ۵۰۰ سند مربوط به اسناد شهری خواهد بود و امیدواریم با تعامل خوب این دو اداره تمامی سهمیه ابلاغ شده در موعد مقرر محقق شود.

صدور آنی و الکترونیکی اسناد هدف اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک است.

مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی نیز در این نشست مشترک، هدف اصلی ثبت اسناد و املاک استان را صدور آنی و الکترونیکی اسناد جهت تسهیل در امور اعلام و تصریح کرد: این اداره کل همواره جز رتبه های برتر کشور در صدور اسناد بوده است.

کاظم بهپایی صدور آنی و الکترونیکی اسناد را با توجه به زیرساخت های موجود، باعث تسهیل در امور شهروندان و سازمان ها دانست و افزود: هدف اصلی این سیاست حذف بروکراسی های رایج اداری و ممانعت از تشکیل پرونده های قضایی بواسطه کاهش اختلافات در خصوص استاد و املاک است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: در یک دهه گذشته سالانه حدود ۱۸۰ هزار سند الکترونیکی شده و با ایجاد آرشیو اسناد و زیرساخت های الکترونیکی مورد نیاز، درآینده سعی خواهیم کرد متقاضیان امور مربوط به صدور استاد را بدون نیاز به مراجعه به دفاتر ثبت و در منزل انجام دهند.

مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی با اشاره به برخی امور برزمین مانده در خصوص صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری استان اظهار داشت : امیدواریم با تعامل، تلاش و همکاری بیشتر با مجموعه بنیاد مسکن در سال جاری تمامی موانع و مشکلات را حل کنیم.

بهپایی با قدردانی از همکاری خوب بنیاد مسکن استان در اجرای طرح صدور اسناد مالکیت گفت: سازمان ثبت اسناد نه تنها با بنیاد مسکن بلکه با تمام سازمان های مرتبط ارتباط نزدیک و هماهنگ داشته و با افزایش این تعاملات در صدد پیشرفت و اعتلای بیش از پیش استان و منطقه است.

گفتنی است در پایان این مراسم از مدیران شهرستان های برتر استان در طرح صدور اسناد مالکیت با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد که نکته قابل توجه در این خصوص عملکرد بالای صددرصد ادارات شهرستان های میانه، مرند، هشترود، تبریز، آذرشهر، جلفا و خداآفرین در تحقق اهداف یک ساله این طرح بود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید