Performancing Metrics

عربستان از رئیس اجرایی دولت افغانستان برای سفر به آن کشور دعوت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 341882
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 08:35
عربستان سعودی از رئیس اجرایی دولت افغانستان برای سفر به آن کشور دعوت کرد و «عبدالله عبدالله» به این دعوت پاسخ مثبت داده و گفته است که گسترش روابط میان کابل و ریاض به نفع هر دو کشور است.

اتاق خبر - دعوتنامه رسمی «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان از رئیس اجرایی دولت افغانستان، در دیدار عصر چهارشنبه «مسفربن عبدالرحمان الغاصب» سفیر عربستان سعودی در کابل، به عبدالله تسلیم شده است.

عبدالله در این دیدار با ابراز امتنان از دعوت رسمی عربستان برای سفر به آن کشور٬‌ افزایش همکاری های کابل و ریاض و افزایش روابط دوجانبه را به نفع دو کشور دانسته و بر ضرورت برداشتن گام های عملی در این زمینه تاکید کرده است.
دفتر مطبوعاتی رئیس اجرائی دولت افغانستان با انتشار اطلاعیه ای در باره این دیدار افزوده است که عبدالله و الغاصب در گفت و گوهای خود اوضاع افغانستان، جهان اسلام و چالش هایی که در شرایط کنونی، منطقه با آن مواجه است را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
بر اساس این گزارش، سفیر عربستان سعودی در این دیدار بر تداوم حمایت های همه جانبه ریاض از کابل تاکید کرده و افزوده است، کشور متبوع وی علاقه مند به تحکیم روابط و گسترش همکاری ها با افغانستان است.
الغاصب در این دیدار بر لزوم تامین ثبات در افغانستان و مبارزه مشترک با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرده و آن را به نفع کشورهای همسایه و منطقه دانسته است.
وی گسترش روابط افغانستان و عربستان سعودی را به نفع هر دو کشور دانست و به برداشتن گام های عملی و قاطع در این راستا تاکید کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید