Performancing Metrics

مخالفان خرید آب سنگین از ایران در سنای آمریکا بار دیگر ناکام شدند | اتاق خبر
کد خبر: 341886
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 08:48
قانونگذاران آمریکایی در نشست روز چهارشنبه سنای این کشور بار دیگر در تلاش برای تصویب قانون ممنوعیت خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا شکست خوردند و با 57 رای موافق در مقابل 42 رای مخالف در دستیابی به هدف خود ناکام ماندند.

اتاق خبر - قانونگذاران آمریکایی مخالف برجام در این نشست بار دیگر لایحه ای را با یک ماده الحاقی به پیشنهاد تام کاتون سناتور جمهوریخواه به رای گذاشتند که تصویب آن دولت آمریکا را از خرید آب سنگین از ایران منع می کرد.

سناتورهای دمکرات آمریکایی در این نشست رویکرد مذکور را که به پیشنهاد و طراحی سناتور نوپای جمهوریخواه «تام کاتون» به لایحه بودجه مربوط به آب و انرژی آمریکا الحاق شده بود «قرص زهرآگینی» خواندند که حتی در صورت تصویب با وتوی رئیس جمهور آمریکا مواجه می شد.
مجادلات طولانی قانونگذاران آمریکایی بر سر این ماده الحاقی تصویب لایحه بودجه انرژی آمریکا را که یکی از لوایح دوازده گانه بودجه این کشور است در سنای آمریکا مدت ها به تعویق انداخته است.
در این نشست حتی سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی لامار السکاندر که ریاست زیر کمیته تنظیم بودجه انرژی در سنای آمریکا را به عهده دارد با وجود دفاع از ماده الحاقی کاتون بشدت ابراز نگرانی کرد که اجرای چنین لایحه ای ممکن است ایران را به فروش آب سنگین خود به یکی از کشور های متخاصم با آمریکا از قبیل کره شمالی ترغیب کند.
درپی شکست این ماده دایان قاینستاین سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا این شکست را نشانه ادامه کارایی ها و سلامت سنای کشورش خواند و گفت: اگر ما می خواهیم نشان بدهیم که هنوز قدرت اداره این مکان (سنای آمریکا) را داریم و می توانیم در آن کاری انجام بدهیم، نباید بگذاریم «قرص های زهرآگین» در لوایح بودجه آمریکا جایی داشته باشند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید