Performancing Metrics

دارا و سارا لباس‌های محلی می‌پوشند | اتاق خبر
کد خبر: 342141
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 21:04
مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت:جهت آشنایی کودکان با لباس‌های محلی و فرهنگ مناطق مختلف ایران، قرار است عروسک‌های دارا و سارا لباس محلی بپوشند.

به گزارش اتاق خبر، علیرضا حاجیان‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: قرار است عروسک‌های دارا و سارا با ۱۰ نوع پوشش متفاوت که متعلق به مناطق مختلف ایران است تولید شوند و تا پایان فصل بهار در اختیار کودکان قرار بگیرند.

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری، این ۱۰ نوع لباس‌ متعلق به استان‌ها و منطقه‌های مختلف کشور همچون گیلان، مازندران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، اصفهان(ابیانه)، کردستان، آذربایجان غربی و خراسان (تربت جام) است.

حاجیان‌زاده از راه‌اندازی ستاد ویژه دارا و سارا و تبدیل این دو شخصیت به یک جریان فرهنگی خبر داد و گفت: لازم است که دارا و سارا به یک جریان و پیوست فرهنگی تبدیل شوند، بر این اساس ما کارگروه و ستادی تشکیل داده‌ایم تا به بررسی همه جانبه این طرح بپردازد و علاوه بر عروسک، فیلم، پویانمایی، مجموعه تلویزیونی و بازی رایانه‌ای بسازد تا هم دو شخصیت دارا و سارا و هم سبک زندگی ایرانی- اسلامی معرفی شوند. 

مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره به این‌که هدف از تولید دارا و سارا، تنها انجام یک فعالیت اقتصادی نیست بیان کرد: کار ما تنها ساخت عروسک و فعالیت اقتصادی نیست. ما باید در کنار  ساخت عروسک، یک کار فرهنگی انجام دهیم و با نوع پوشش عروسک‌ها، نوشتن رمان ، قصه و حتی ساخت فیلم و پویانمایی براساس شخصیت‌های «دارا و سارا» سبک زندگی خود را ترویج کنیم.

حاجیان‌زاده هدف از تولید پوشاک محلی برای عروسک‌های دارا و سارا را معرفی این‌گونه لباس‌ها و بخشی از فرهنگ هر منطقه به مردم دانست و افزود: لباس، بخشی جدانشدنی از تاریخ و فرهنگ هر قوم و ملتی است و ما جهت آشنایی بچه ها با این تنوع فرهنگی، لباس‌های محلی را بر تن عروسک‌ها کردیم.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید