Performancing Metrics

مسجدجامعی آتش نشان شد | اتاق خبر
کد خبر: 342150
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 22:17
مسجدجامعی به مناسبت ۲۵اردیبهشت سالروز درگذشت امیر عباسی آتش نشان فداکار که بدلیل نجات دختر۹ ساله با قرار دادن ماسک اکسیژن خود بر صورت او دچار مرگ مغزی شد، به بازدید از ایستگاه آتش نشانی رفت.

اتاق خبر: برنامه تهران گردی عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز به منطقه ۱۴ اختصاص داشت. احمد مسجدجامعی در این برنامه ابتدا به دیدار خانواده شهیدان افراسیابی رفت.

نخستین و کوچکترین شهید این خانواده، ابراهیم است که در سن ۱۳ سالگی و در ۲۱بهمن ۵۷ در خیابان پیروزی به شهادت رسید. اسماعیل، امیر و جواد در دوران دفاع مقدس شهید شدند و حاج رضا که با زخم نشان جانبازی گرفته بود، به دلیل عوارض شیمیایی به شهادت رسید.

مادر شهیدان افراسیابی جمله معروفی دارد که به او چهره‌ای حماسی داده است: «من آماده‌ام اگر مقام معظم رهبری فرمان دهد بار دیگر دو فرزندم را هم راهی جبهه‌ها كنم.»

و عضو شورای شهرتهران با حضور در خانه شهیدان افراسیابی خاطرات آن دوران را با این مادر مرور کرد و دامنه صحبت به انتقادها رسید؛ از فقر تا وضعیت فوتبال.

انتقاد غرفه داران بازار گل تهران

احمد مسجدجامعی در ادامه برنامه تهران گردی به بازدید از بازار گل تهران پرداخت، بازدیدی که به دلیل حجم بالای خریداران گل و علاقه‌مندان به گل‌های آپارتمانی با دشواری بسیار همراه بود.

در میان جمعیت قابل توجهی که لابه‌لای غرفه‌ها گشت می‌زدند و قیمت گل می‌گرفتند، گلایه‌ها و انتقادهای غرفه‌داران هم شنیدنی بود. حجم بالای زباله‌های دپو شده در بخش‌هایی از بازار و گل‌های خشک و پلاسیده در مسیر عابران بخشی از انتقادها بود که البته نیازی به بازگو کردن نداشت.

نبود پارکینگ، آبگرفتگی در زمان بارش، نبود آسفالت مناسب و... بخشی از درد دل‌های غرفه‌داران بود.

یادی از شهید آتش نشان

ایستگاه ۲۴ آتش نشانی منطقه۸ مقصد دیگر تهران گردان بود. مسجد جامعی که به مناسبت ۲۵ اردیبهشت سالروز درگذشت امیر عبایس، آتش نشان فداکار به این ایستگاه آمده بود، با سوار شدن بر خودرو نردبان آتش نشانی، تا ارتفاع ۳۲ متری بالا رفت و بخشی از سختی‌های کار آتش نشانان را تجربه کرد.

در ادامه جعفر اسماعیلی کارشناس آتش نشانی درباره مهمترین ماموریت‌های این ایستگاه گفت: ما روزانه چند مورد گزارش حریق داریم.مزاحمت حیوانات، مشاهده مارهای سمی و غیرسمی و حتی موش نیز از مواردی است که مردم این منطقه در مواجهه با آن با آتش نشانی تماس می گیرند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید