Performancing Metrics

استقرار نیروهای ویژه آمریکا برای مبارزه با داعش | اتاق خبر
کد خبر: 342187
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 03:11
واشنگتن پست خبر داد:
روزنامه واشنگتن پست به نقل از چند مسئول آمریکایی نوشت، نیروهای عملیات ویژه آمریکا از اواخر سال گذشته در دو پایگاه در لیبی مستقر شده و در تلاش هستند با جذب نیروهای بومی، عملیاتی را علیه گروه تروریستی داعش آغاز کنند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از چند مسئول آمریکایی نوشت، نیروهای عملیات ویژه آمریکا از اواخر سال گذشته در دو پایگاه در لیبی مستقر شده و در تلاش هستند با جذب نیروهای بومی، عملیاتی را علیه گروه تروریستی داعش آغاز کنند.

 این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی که به شرط عدم ذکر نامشان گفت‌وگو کرده بودند،‌ نوشت، دو گروه سرباز که تعداد کل آنها از 25 تن کمتر است با استقرار در مناطق اطراف دو شهر مصراته و بنغازی در تلاش هستند با جذب نیروهای بومی، ائتلافی را برای مقابله با داعش ایجاد کرده و در مورد تهدیدات احتمالی داعش اطلاعات جمع‌آوری کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این ضمن تاکید بر اینکه واشنگتن هرگز به داعش اجازه نخواهد داد جایی برای خود در لیبی بیابد، اعلام کرده بود که واشنگتن برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به لیبی ندارد.

اما در مقابل لندن بارها از احتمال اعزام نیرو به لیبی سخن گفته بود. در همین راستا فلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه "تلگراف" اعزام نیرو به لیبی جهت مقابله با گسترش نفوذ داعش را بعید ندانسته بود.

هاموند در توضیح علت این اقدام گفت: گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند با استقرار در لیبی خود را برای آغاز حملاتی علیه اروپا آماده کند.

داعش کنترل برخی مناطق در لیبی را در دست دارد که مهم‌ترین آن شهر سرت است، این شهر از سال گذشته میلادی به تصرف داعش درآمده و و ارتش لیبی در تلاش است این شهر را آزاد کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید