Performancing Metrics

گفت و گو ها با انصارالله به بن بست رسید | اتاق خبر
کد خبر: 342239
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 09:32
هیات ریاض در کویت مدعی شد:
هیات ریاض وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن ادعا کرد گفت وگوهای صلح میان طرف های یمنی در کویت روز گذشته به دلیل مخالفت انصارالله با شروط آنها به بن بست رسید.

به گزارش اتاق خبر به نقل ایرنا، پایگاه خبری الیوم السابعٰ اعلام کرد، اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن پس از به بن بست رسیدن گفت وگو های دو هیات ملی یمن وهیات ریاض در کمیته های تشکیل شده از آنها خواست با حضور در جلسات صبح امروز شنبه گفت وگوهای بیشتری انجام دهند.
هیات ریاض در جلسه روز گذشته به بهانه تاکید بر پایبندی به قطعنامه های شورای امنیت حاضر نشد در خارج از این چارچوب بحثی انجام دهد ودرجلسه کمیته اقتصادی که درباره نابودی زیر ساخت ها ،محاصره یمن، کمبود مواد غذایی ودارویی وگرانی کالا ها بررسی شد با شانه خالی کردن از بار مسئولیت ها باچشم پوشی از تجاوز مستقیم عربستان ونابودی اقتصاد این کشور همچون گذشته انصار الله را متهم کرد.
هیات ریاض همچنین با نادیده گرفتن پیشرفت در کمیته های امنیتی ، نظامی وکمیته زندانیان به ویژه تبادل زندانیان آن را مانعی در برابر کمیته سیاسی وبازگرداندن دولت مستعفی دانست.
هیات ریاض بدون اشاره به بمباران روزگذشته مواضع نظامی انصار الله در استان عمران توسط جنگنده های عربستان ارتش وکمیته های مردمی یمن را متهم به نقض آتش بس کرد.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید