Performancing Metrics

فرانسه و فیلیپین توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند | اتاق خبر
کد خبر: 342359
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 16:48
دولت فیلیپین در میان افزایش تنش های دریایی مانیل – پکن بر سر مالکیت جزایر 'اسپارتلی' در دریای جنوبی چین همچنان به تقویت متحدان نظامی با کشورهای دیگر ادامه می دهد و توافقنامه دفاعی با فرانسه امضا کرد.

اتاق خبر - فرانسه پیش از این و پس از امضای توافقنامه نظامی آمریکا و فیلیپین از مانیل خواسته بود در توسعه قدرت نظامی خود به یک قدرت تکیه نکند و از سایر منابع نیز بهره گیرد.

تارنمای روزنامه 'فیل استار' روز شنبه از امضای یک توافقنامه دفاعی بین فیلیپین و فرانسه در سکوت خبری و در اوج برنامه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز چهارشنبه گذشته در مانیل خبر داد.
این توافقنامه را 'ولتر گازمین' وزیر دفاع فیلیپین و 'تییری مادئو' سفیر فرانسه در مانیل براساس توافق دو طرف در سال 2014 برای همکاری دفاعی امضا کردند.
وزیر دفاع فیلیپین در آیین امضای این توافقنامه از افزایش مناسبات مانیل – پاریس خبر داد و گفت که هر دو کشور می توانند این قرارداد را اجرایی کنند. فرانسه و فیلیپین توافق کردند براساس این سند امضا شده به تمرکز برای گسترش همکاری دفاعی پرداخته و هیات های مشاوره سطح بالا در خصوص سیاست های دفاعی، بین دو کشور تبادل کنند.
مذاکره مقامات بلندپایه نیروهای مسلح، تبادل هیات های آموزشی و همکاری در خصوص تجهیزات دفاعی، تدارکات و صنایع دفاعی از محورهای این توافقنامه دو جانبه است که فیلیپین و فرانسه آن را اجرایی می کنند.
نیروهای مسلح فیلیپین یکی از ضعیف ترین نیروهای نظامی و دفاعی منطقه جنوب شرق آسیا است و کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن آن را بهانه ای قرار داده اند تا در اختلاف مانیل – پکن در دریای جنوبی چین خود را به این کشور نزدیک و کمک های نظامی در اختیار این کشور قرار دهند.
آمریکا به این بهانه توافقنامه ای با مانیل امضا کرده تا بتواند نیروهای خود را بار دیگر در فیلیپین مستقر و پایگاهی در این منطقه جهان در مقابل چین ایجاد کند.
' پیتر پال گالوز' سخنگوی وزارت دفاع فیلیپین تاکید دارد همکاری دفاعی فیلیپین و فرانسه با توجه به افزایش چالش های منطقه بسیار به موقع است. 'همکاری در این شرایط می تواند توانمندی های دفاعی دو کشور و قابلیت های دو طرف را برای مقابله با چالش های اساسی افزایش دهد'.
فیلیپین موافقتنامه های همکاری دفاعی دیگری با ژاپن، استرالیا و چند کشور دیگر آسیایی نیز امضا کرده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید