Performancing Metrics

اوپل آلمان جدیدترین متهم آلایندگی | اتاق خبر
کد خبر: 342426
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 18:57
خودروساز آلمانی اوپل که زیرمجموعه جنرال موتورز است، در پی گزارشهایی از وجود نرم افزار تقلب در تست آلایندگی مشابه نرم افزار مورد استفاده فولکس واگن، از سوی وزارت حمل و نقل آلمان مورد بازخواست قرار گرفت.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از ایسنا، طبق گزارش هفته نامه اشپیگل و برنامه "مونیتور" شبکه تلویزیونی دولتی ARD، تست شماری از مدلهای دیزلی اوپل دستگاههایی را نشان داده که سیستمهای فیلتر در موتورهای دو مدل پرفروش آسترا و زافیرا را غیرفعال می‌کنند که به معنای بالا رفتن آلایندگی این مدلها از سطح مجاز است.

سخنگوی وزارت حمل و نقل آلمان اظهار کرد: در واکنش به این گزارشها یک کمیته ویژه که پس از افشای رسوایی آلایندگی فولکس واگن تشکیل شد، از اوپل دعوت کرد تا در این باره توضیح دهد.

اوپل با انتشار بیانیه ای منکر استفاده از نرم افزار تقلب در آلایندگی شد که در حال حاضر در مرکز رسوایی فولکس واگن قرار گرفته است. این خودروساز که به تازگی از سالهای طولانی بحران خارج شده، اعلام کرد نرم افزار این شرکت هرگز برای فریبکاری برنامه ریزی نشده است و سیستمهای کنترل آلایندگی، سیستمهای یکپارچه بسیار پیچیده ای هستند.

کمیته دولتی که در ماه‌های اخیر به بررسی همه مدلهای دیزلی مشابه مدلهای آلاینده فولکس واگن پرداخته و به این نتیجه رسیده که کلاهبرداری مشابهی در زمینه آلایندگی خودروها اتفاق نیافتاده است با اینهمه در شماری از خودروها سیستمهای کنترل آلایندگی زمانی که دمای بیرونی به سطح خاصی کاهش پیدا می‌کند، به طور سیستماتیک غیرفعال می‌شوند. این مسئله تحت مقررات اروپایی برای جلوگیری از تصادفات احتمالی یا آسیب دیدگی موتور مجاز است.

خودروسازان آلمانی شامل آئودی، مرسدس، اوپل، پورشه و فولکس واگن در ماه آوریل تصمیم گرفتند برای اصلاح این مشکل داوطلبانه برای حدود 630 هزار خودرو فراخوان دهند.

طبق گزارش اشپیگل و برنامه مونیتور، سیستمهای کنترل آلایندگی آسترا به شکلی برنامه ریزی شده اند تا در دمای بالای 17 درجه سلسیوس کار کنند که به این معناست که سیستمهای مذکور در بیشتر سال غیرفعال هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، فولکس واگن سپتامبر گذشته پس از اینکه معلوم شد از نرم افزار غیرقانونی برای تقلب در تستهای آلایندگی 11 میلیون موتور دیزلی در سراسر جهان استفاده کرده است، در عمیق‌ترین بحران تاریخ این شرکت گرفتار شد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید