Performancing Metrics

کشور در معرض هجوم غول سرطان | اتاق خبر
کد خبر: 343359
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 15:22
رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان‌شمالی گفت: در معرض هجوم غول سرطان هستیم.

اتاق خبر - سید حمید حریری، تاکید کرد: بخشی از این بیماری توسط مردم و بخشی نیز توسط مسئولان قابل پیش گیری است.

وی افزود: میلیاردها تومان برای درمان بیماری سرطان هزینه می‌شود که اگر یک دهم از این هزینه‌ها را برای پیش گیری و آزمایشات انجام دهیم، میزان این بیماری در بین مردم افزایش نمی ‌یابد.

حریری خاطرنشان کرد: در حوزه تحقیق و پیش گیری از بروز بیماری سرطان ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی با طرح این سوال ادامه داد: تاکنون چند طرح غربالگری در بین مردم و در بین روستاییان و حاشیه نشینان انجام شده است؟ چه تعداد زن برای آزمایشات ماموگرافی جهت جلوگیری از سرطان سینه به آزمایشگاه فرستاده شده اند؟

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراقبت‌های محیطی یکی از عواملی است که باید توسط مسئولان انجام شود، بیان کرد: اگر بتوانیم این عوامل را کنترل کنیم بخشی مهمی از زمینه‌های بروز سرطان را از بین برده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اما تاکنون چه قدر در کنترل ریزگردها، امواج الکترومغناطیس و استفاده از سموم در مزارع کشاورزی موفق بوده‌ایم؟

رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان‌شمالی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید به کشاورزان آموزش دهند تا میزان سمومی که در مزارع استفاده می‌کنند را کاهش دهند اما آیا تاکنون در این خصوص کاری انجام شده است.

وی گفت: عادت بد غذایی عامل مهم بروز سرطان در این استان است. سرطان مری و گوارش از جمله سرطان‌های بسیار شایع در این استان است که تعداد زیادی از افراد مبتلا به این بیماری را شامل می‌شود.

حریری در پاسخ به این سوال که میزان مصرف سبزیجات و میوه جات در بین مردم این استان کمتر از حد نرمال است و آیا این امر بر بروز این بیماری تاثیرگذار است، اظهار کرد: این موضوع یک عادت اشتباه غذایی است که در بین مردم وجود دارد و آن ارتباط مستقیمی بر بروز سرطان دارد.

وی ادامه داد: روی آوردن مردم به سوی غذاهای فست فود، گوشتی و چربی از دیگر عوامل بروز این بیماری است.

وی با بیان اینکه سرطان مری یکی از سرطان‌های شایع در این استان است، گفت: نوشیدن چای داغ یکی از علل تاثیرگذار بر این امر است.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید