Performancing Metrics

در کنار پرورش بازیکنان باید مربی نیز پرورش دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 344773
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 05:09
سرپرست نایب رئیس جودو بانوان:
سرپرست نایب رئیس جودو بانوان براین باور است، تا زمانی که مربی خوب در استان ها فعال نباشند بازیکنان خوبی نیز برای تیم ملی نخواهیم داشت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، صدیقه کعبی زاده تصریح کرد: در کنار پرورش بازیکنان باید مربیان را نیز پرورش دهیم تا زمانی که مربیان خوب در سطح استان ها نباشد نمی‌توانیم بازیکنان خوب در اختیار تیم ملی قرار دهیم. نیاز جودوی کشور پرورش مربیان خوب است.

کعبی زاده در ادامه افزود: اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان را در پنج منطقه برگزار کردیم. مرحله نخست 27-29 اردیبهشت ماه بود. اردو ها کوتاه مدت و با فاصله زمانی کوتاه برگزار می شود. مرحله بعد خردادماه است، اردوها باتوجه به امتحانات بازیکنان و همچنین بر اساس اینکه کدام استان ها بیشترین تعداد بازیکنان را دارند برگزار می شود.

او نحوه برگزاری اردوها و چگونگی در اختیار گرفتن مربیان را این‌گونه تشریح کرد: این فرصت به مربیان استان ها داده شده تا توانایی های خود را نشان دهند. در هر منطقه از مربیانی که بیش ترین تعداد بازیکنان و مقام آوران را داشته‌اند استفاده شده است، ضمن اینکه اکثرا مربیان با تجربه در تیم‌های ملی هستند. یک برنامه تمرینی واحد در اختیار مربیان قرار گرفته تا طبق یک برنامه واحد پیش بروند و هدف از این تمرینات آمادگی بازیکنان است.

وی با بیان اینکه رقابتهای انتخابی نهایی تیرماه سال جاری برگزار می شود، اظهارکرد: برای جلوگیری از وقفه تمرینی جودوکاران اردوها در پنج منطقه برگزار می‌شود تا بازیکنان ضمن رسیدن به امتحانات خود تمرینات را نیز از دست ندهند و در یک سطح آمادگی قرار داشته باشند. تا قبل از انتخابی نهایی بین مناطق مسابقاتی برگزار خواهد شد و نفرات نخست هر منطقه نیز مشخص می‌شود. از اردوی سوم به بعد ما هر دو منطقه را در یک منطقه برگزار خواهیم کرد و نفرات برتر نیز در این مرحله مشخص می‌شود و برای اردوی چهارم به بعد نیز اردوهای آمادگی در دو منطقه برگزار می‌شود تا زمان برگزاری رقابت های قهرمانی کشور که یک مرحله گزینشی دیگر محسوب می شود و در نهایت انتخابی نهایی در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کعبی زاده دلیل برگزاری این اردوها را آمادگی جودوکاران برای رقابت های قهرمانی آسیا دانست و گفت: اگر اردوها در مناطق مختلف برگزار نشود بازیکنان آماده نخواهند شد ضمن اینکه به دنبال برگزاری یک اردوی آمادگی با کشور های همسایه هستیم و برای برگزاری این اردو نیاز داریم تا نفرات نخبه مشخص شوند تا بدانیم چه افرادی به این اردو اعزام شوند.

او درباره سرمربی تیم ملی گفت: چشم انداز ما رقابت های 2018 است. به دنبال برگزاری اردوهای مشترک هستیم. جودوکاران باید میدان‌های لازم را ببینند و سرمربی و اردوهای مشترک مکمل یکدیگر هستند. در اردو های مشترک با حریفان مختلف مبارزه خواهند کرد و برای رقابت های قهرمانی آسیا آماده می شوند. الینا را نیز که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده‌ایم با این برنامه اعلام آمادگی کرده است ولی بعد از رقابت های المپیک که خیلی دیر است. البته اگر با الینا به توفق برسیم برای رقابت‌های 2018 است.

کعبی زاده در پاسخ به این سوال که سرمربی نباید در رقابتی مانند قهرمانی آسیا نوجوانان وجوانان محک زده بشود و بهتر نیست با یک مربی دیگر برای هدایت تیم ملی مذاکره کرد، گفت: الینا به طور قطعی پاسخ نداده که به ایران نمی‌آید و حضور خود را به بعد از رقابت‌های المپیک موکول کرده است، همچنین نمی‌شود از این شاخه به آن شاخه شد. قطعا نتیجه فعالیت سرمربی باید در یک رقابت مشخص شود. در حال حاضر سرمربی تیم مردان تقربیا سه ماه تا المپیک هدایت تیم را بر عهده گرفته است. ما مقدمات لازم را انجام می دهیم تا زمانی که سرمربی در ایران حضور داشته باشد 8-16 جودوکار را در اختیار سرمربی قرار دهیم و در این مدت ما بازیکنان را آماده خواهیم کرد.

سرپرست نایب رئیس جودو بانوان در پایان با تاکید بر برگزاری اردو های مشترک بیان داشت: در رقابت‌های قهرمانی آسیا نوجوانان لبنان ملی پوشان با مربی داخلی مدال های خوبی را کسب کردند ولی اردوهای مشترک داشتند. کادر فنی بانوان تقریبا مشخص است منتظر پایان اردوهای منطقه‌ای هستیم تا نفرات برتر مشخص شوند و بتوانیم اردو های متمرکز را برگزار کنیم.

رقابت های قهرمانی آسیا نوجوانان و جوانان شهریور ماه سال جاری در هند برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید