Performancing Metrics

همه چیز درباره عادتی به نام ناخن جویدن! | اتاق خبر
کد خبر: 344901
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 22:26
بررسی‌ها نشان داده جویدن ناخن می‌تواند به راحتی سبب عفونت، بیماری و کاهش زیبایی سلامت ناخن‌ها شود.

 جویدن ناخن‌ها عادت نادرستی است که بسیاری افراد در سراسر جهان انجام می‌دهند. جویدن ناخن علاوه بر کاهش زیبایی و سلامت ناخن‌‌ها سبب رشد نامناسب آن‌ها می‌شود. مهم‌ترین عامل این عادت استرس، فشار روحی، خستگی و تندمزاجی است.

 

جویدن ناخن علاوه بر کاهش زیبایی و سلامت ناخن‌‌ها سبب رشد نامناسب آن‌ها می‌شود. مهم‌ترین عامل این عادت استرس، فشار روحی، خستگی و تندمزاجی است.
کنار گذاشتن این عادت بسیار دشوار است زیرا بعد از مدتی به طور کاملا ناخودآگاه آن را انجام خواهید داد اما افزایش آگاهی نسبت به عواقب و تاثیرات منفی این کار می‌تواند آن را کاهش دهد.
هنگام جویدن ناخن‌ها ممکن است ناگهان ناخنتان را محکم گاز زده و آسیب جدی به خود وارد کنید. 
بسیاری افراد در ابتدا سر انگشتان خود را می‌جوند و به گوشت می‌رسند و بی اختیار گوشت خود را هم می‌جوند که بسیار نادرست است. از طرف دیگر، این کار نه تنها درمانی برای استرس و فشارهای روحی محسوب نمی‌شود بلکه این قبیل بیماری‌ها را حادتر می‌کند. گاهی بر اثر آسیب به اعصاب موجود در ناخن، قسمتی از آن دچار بی حسی موضوعی و فلجی می‌شود.
علاوه بر این، با جویدن ناخن‌ها باکتری‌های موجود در بزاق دهان می‌تواند ناخن‌ها را به راحتی عفونی کند. در مقابل ممکن است دستانتان آلوده باشد و به راحتی ویروس‌ها وارد دهان و دستگاه گوارشی‌تان بشوند و شما را دچار بیماری‌های فراوانی کنند.
به منظور مهار این عادت نادرست سعی کنید همواره ناخن‌های خود را کوتاه نگه داشته یا سر انگشتان خود چسب بزنید. برخی افراد نیز چسبی را آغشته به پودر فلفل بسیار تند کرده تا به محض برخود دهان با آن احساس سوزش کرده و کم کم این عادت از سرشان بیفتد.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید