Performancing Metrics

سازه‌های مرتبط با دفاع مقدس نسبت به سال گذشته افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 345461
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 02:52
مدیرعامل سازمان زیباسازی از افزایش سه برابری سازه‌های اختصاص داده شده به دو موضوع دفاع مقدس و نیمه شعبان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در کنار این افزایش آثار ایرانی اسلامی، جشنواره نگارخانه ای به وسعت یک شهر نیز به دو برابر افزایش داده شده است.

به گزارش اتاق خبر، عیسی علیزاده گفت: یکی از وظایفی که بر عهده سازمان زیباسازی قرار داده شده؛ این است که هر سازه‌ای که در شهر وجود دارد طرحی که بر روی آن نقش می‌بندد با هماهنگی این سازمان باشد. قطعا سازمان نیز در شورای سیاستگذاری به طرح‌های ارائه شده توجه لازم را خواهد داشت.

 وی افزود: در مناسبت‌های مختلف در شورای سیاستگذاری برای انتشار طرح‌های مختلف بر روی سازه‌های سطح شهر تصمیم‌گیری می‌شود. قطعا طرح و موضوع هر یک از این سازه‌ها به تصویب شورای سیاستگذاری می‌رسد.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر، افزود: این کار با هدف بالا بردن سواد هنری شهروندان همانند سال قبل برگزار خواهد شد تا برای دوره زمانی 10 روزه‌ای شهر از تبلیغات تجاری خالی شود.

 علیزاده ادامه داد: همزمانی دومین دوره جشنواره نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر با نیمه شعبان و سالروز آزادسازی خرمشهر باعث شد تا تعدادی از سازه‌ها به دو موضوع دفاع مقدس و نیمه شعبان اختصاص پیدا کند.

 وی با تاکید بر اینکه در دومین دوره برگزاری جشنواره تعداد آثار اسلامی ایرانی به دو برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: تلاش کرده‌ایم برای دو موضوع نیمه شعبان و دفاع مقدس سازه‌های یکسانی در شهر ایجاد کنیم تا علاوه بر یکسانی تمام سازه‌ها، دو موضوع نیمه شعبان و دفاع مقدس مورد توجه مردم قرار گیرد.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی تاکید کرد: علاوه بر افزایش دو برابری آثار اسلامی ایرانی در جشنواره نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر، امسال تعداد سازه‌هایی که به دو موضوع دفاع مقدس و نیمه شعبان اختصاص داده شدند نسبت به سال قبل سه برابر افزایش پیدا کرده است.

 علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا سازه‌ها و المان‌های مربوط به دفاع مقدس در سطح شهر جمع‌آوری شده است، گفت: به هیچ عنوان سازه‌ای با موضوع دفاع مقدس و یا نیمه شعبان جمع‌آوری نشده است اما به دلیل اینکه جشنواره نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر تمام سازه‌های تجاری شهر را در بر گرفته و معمولا چشم به سمت آثار جدید گرایش پیدا می‌کند، ممکن است این احساس به وجود آید که به نیمه شعبان و یا آزادسازی خرمشهر توجه کمتری شده است و این احساس در برخی افراد به وجود آمده باشد که به این دو موضوع سازه‌های کمتری اختصاص داده شده است.

 وی تاکید کرد: کسانی که اعلام می‌کنند المان‌ها از سازه‌های مربوط به دفاع مقدس جمع‌آوری شده است باید مستندی ارائه کنند که مبنی بر کاهش این المان‌ها باشد. به هر ترتیب به هیچ عنوان از تعداد سازه‌های مرتبط با موضوع دفاع مقدس و نیمه شعبان کم نشده بلکه نسبت به سال‌های گذشته حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است.

 علیزاده ادامه داد: در موضوع دفاع مقدس برای تمامی سازمان‌ها مسئولیت در نظر گرفته شده و در این موضوع تنها یک سازمان متولی قرار داده نشده است. قطعا باید عملکرد سازمان زیباسازی در کنار سایر سازمان‌ها مورد بررسی قرار گیرد. البته این نکته را نیز باید اشاره کرد که در تقویم کاری ما هفته دفاع مقدس آخرین هفته‌ شهریور ماه است که برای این هفته نیز جشنواره ویژه‌ای برگزار خواهیم کرد.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی در خصوص اظهارنظر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حاکم شدن جریان فکری سکولار در سازمان زیباسازی، گفت: باید عملکرد یک ساله سازمان زیباسازی در حوزه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. بی‌تردید سکولار تعریفی دارد و در آن مولفه‌های مشخصی وجود دارد که می‌توان در مقایسه با عملکرد سازمان زیباسازی در حوزه‌های مختلف به این موضوع پی برد که آیا چنین مطلبی درست است یا خیر؟

علیزاده ادامه داد: پیش از برگزاری جشنواره نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر، کمپین‌های مختلفی توسط این سازمان برگزار شد که از جمله آنها می‌توان به بهار فاطمی که به طور ویژه به موضوع شهادت و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) توجه داشت، اشاره کنیم. در ایام اربعین نیز عکس‌های مرتبط با اربعین، عاشورا و دهه محرم در سطح شهر به نمایش گذاشته شد. آیا برگزاری چنین جشنواره‌هایی و چنین عملکردی نشان از وجود جریان سکولار در این سازمان دارد؟

 وی تاکید کرد: با اعضای شورای اسلامی شهر تهران تعامل بسیار سازنده‌ای داریم و نظرات آنها به ما منتقل می‌شود تا در اجرای طرح‌ها مدنظر قرار گیرد. نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران در سازمان زیباسازی نماینده دارند و در جریان عملکرد این سازمان قرار می‌گیرند. بی‌تردید معیار دیندار بودن باید در کل مجموعه شهرداری تهران مدنظر قرار گیرد؛ چرا که در راس این نهاد فرد دینداری وجود دارد که در تمامی مراحل تذکرات لازم را به ما می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی ادامه داد: گمان می‌کنم اطلاعات درستی به این نماینده شورا داده نشده اگر اظهارنظرهای بنده و اقدامات سازمان را مورد بررسی قرار دهیم قطعا نظرشان تغییر خواهد کرد.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید