Performancing Metrics

تب کریمه کنگو در کمین دام‌های خراسان جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 346281
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395 - 23:43
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش فعالیت کنه‌ها، دامداران اصطبل و دام‌های خود را سمپاشی کنند.

به گزارش اتاق خبر،منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، علیرضا رفیعی‌پور مبارزه با کنه را به عنوان یکی از مهمترین راه مبارزه با بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو برشمرد و گفت: بهترین راه برای جلوگیری از فعالیت کنه‌ها سمپاشی دام‌ها و جایگاه نگهداری آنان است.بهترین راه برای جلوگیری از فعالیت کنه‌ها سمپاشی دام‌ها و جایگاه نگهداری آنان است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد بیشترین زمان انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به انسان در فصول بهار و تابستان است که این آمار رابطه مستقیمی با افزایش فعالیت کنه‌ها دارد.

رفیعی‌پور اظهارکرد: دامپزشکی بخش عمده‌ای از احتمال انتقال این بیماری به جامعه انسانی را از طریق نگهداری گوشت قرمز به مدت 24 ساعت در پیش سرد کشتارگاه ها کاهش داده است، اما هم استانی‌ها باید بدانند در صورتی که گوشت مورد نیاز خود را خارج از چارچوب نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند، سلامت خود و خانواده را به مخاطره انداخته‌اند.

منبع ایسنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید