Performancing Metrics

هر تصمیمی که رئیس فدراسیون درباره ایفمارک بگیرد ما تابع هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 346614
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 10:43
سیف‌برقی:
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: هر تصمیمی که ریاست فدراسیون درباره کاربری ساختمان ایفمارک بگیرد ما در همان راستا حرکت می‌کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر توحید سیف برقی درباره اختلافات پیش آمده بین سرمربی تیم ملی و مسئولان ساختمان ایفمارک درباره نحوه استفاده از این ساختمان اظهار کرد: اولین هدف این مرکز برای تیم‌های ملی فوتبال کشورمان است. ما 10 تیم ملی فوتبال داریم که اردوهای مختلفی برای آن‌ها تشکیل می‌شود. در کنار سرویس دادن به تیم‌های ملی اگر پتانسیل کافی از نظر فضای موجود وجود داشته باشد، می‌تواند برای تیم‌های لیگ برتری و دیگر رده‌های فوتبال کشورمان هم مد نظر باشد.

او ادامه داد:‌ ما دو هدف کوتاه مدت و بلندمدت را پایه‌گذاری کردیم. هدف کوتاه مدت همان سرویس‌دهی به تیم‌های ملی فوتبال و هدف بلندمدت هم کمک به باشگاه‌های فوتبال است و اینکه بتوانیم درآمدزایی داشته باشیم تا بتوانیم امکانات بیشتری برای ایفمارک تامین کنیم. خوشبختانه درحال حاضر ایفمارک درآمدزا است. تیم‌های لیگ برتری سه چهار سال است که معاینات قبل از فصل‌شان را نزد تیم پزشکی ما انجام می‌دهند. خوشبختانه این مرکز توانسته برای فوتبال کشورمان درآمدزا باشد و از همه مهم‌تر این است که در طی چهار سال اخیر از تمام تیم‌های لیگ برتر و تمام تیم‌های ملی، تست‌های قلبی، اکو، نوار قلبی، تست چربی سنجی، معاینات داخلی و... گرفته شده است. یعنی مدرن‌ترین معایناتی که ممکن بود در فوتبال انجام شود را ما برای تیم‌ها انجام دادیم.

سیف برقی در پاسخ به این سوال که وزیر ورزش در افتتاحیه ساختمان ایفمارک گفته بود این مرکز باید در روزهای تعطیلی فوتبال به سایر رشته‌ها هم کمک کند گفت: ما در هدف‌گذاری که برای آینده مرکز انجام داده‌ایم، فعلا باید به تیم‌های ملی فوتبال و در درجه دوم به تیم‌های لیگ برتر خدمات بدهیم. در مرحله بعد اگر فضا و امکانات ایجاد شد دوست داریم به سایر رشته‌ها البته با کمک فدراسیون پزشکی ورزشی سرویس بدهیم.

او درباره انتقادهای کی‌روش به نحوه استفاده از ساختمان ایفمارک گفت: اتفاقاتی در بحث ایفمارک رخ داد که نمی‌دانم اسمش را خوب رعایت نکردن اصول بگذارم یا مسئله دیگری. من قسمت های مختلف ساختمان را دیده‌ام. این مرکز توانایی انجام کار پزشکی و تمرینی همزمان با هم را ندارد. این مرکز روزی که تاسیس می‌شد یا باید کاملا برای تمرین ساخته می‌شد و یا فقط به بحث پزشکی ورزشی اختصاص می‌یافت. واقعا فضا برای انجام دادن هر دو موضوع به صورت همزمان وجود ندارد. به هر حال اتفاقات به سمتی رفت که متاسفانه این مسائل پیش آمد. این دو طبقه در ساختمان یابد پزشکی ورزشی باشد یا باید کاربرد تمرینی داشته باشد. مسئولان فدراسیون فوتبال در حال حاضر باید تصمیم بگیرند که در حال حاضر برای آنها اصلح کدام است. ما هم به عنوان یک تیم پزشکی طبق اهداف‌مان کار می‌کنیم.

سیف‌برقی ادامه داد: متاسفانه به جای اینکه ما بیشتر فکر کنیم، خلاقیت داشته باشیم و عمل داشته باشیم وقت‌مان به جنگ و جدل می‌گذرد. به هر حال آقای کی‌روش وقتی پیراهن تیم ملی را بر تن دارد ما او را به عنوان یک یرانی می‌شناسیم و امیدواریم که با ایران بهترین نتایج را بگیرد. ما این قول را می‌دهیم که رییس فدراسیون هر تصمیمی در این باره بگیرد کمیته پزشکی در راستای آن حرکت کند. برای ما مهم شادی مردم است.

او در پایان گفت: برانکو ایوانکوویچ در سی و هشتمین همایش سلامت زندگی که 6 خرداد برگزار شد به همراه وحید طالبلو به همراه سفیران MS معرفی شدند که محمود خوردبین به نمایندگی از سرمربی پرسپولیس حضور داشت و ان‌شاءالله در تیرماه از ایشان تقدیر خواهد شد. همچنین جا دارد که از معاونت پزشکی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، آقایان دکتر نوروزی و دکتر حقیقت تشکر کنم که در این مدت با ما همکاری داشتند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید