Performancing Metrics

دولت یازدهم موجب کاهش موج ایران هراسی در جهان شد | اتاق خبر
کد خبر: 347046
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 13:57
معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری:
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: سیاست های منطقی و مدبرانه دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف بین المللی موجب کاهش موج اسلام هراسی و ایران هراسی در جهان شد.

اتاق خبر - سیدابوالفضل رضوی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان اظهارکرد: اسلام هراسی و ایران هراسی که توسط رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی در جهان ایجاد شده بود، توسط دولت تدبیر و امید در جهان کاهش یافته و همین امر باعث شده اروپایی ها برای سرمایه گذاری در ایران تمایل نشان دهند.
وی درخصوص ویژگی های دولت یازدهم گفت: تعامل با جهان و حمایت از مردم از ویژگی های بارز دولت دکتر روحانی است چرا که این دولت برای مردم ارزش و اعتبار قائل است.
رضوی با بیان اینکه دولت برای مناطق کمتر توسعه یافته کشور برنامه ریزی مدون دارد، ادامه داد: دولت برای مردم مناطق محروم کشور به همان اندازه مردم مناطق توسعه یافته و نزدیک مرکز، اهمیت قائل بوده و اعتبار اختصاص می دهد.
وی ادامه داد: برای رفع مشکلات استان آذربایجان غربی و توسعه عمرانی در این استان مبلغ 330 هزار میلیارد ریال اعتبار در خواست شده که دولت به علت مشکلات مالی نمی تواند این میزان اعتبار را تامین کند ولی برای رفع مشکلات اساسی در این استان برنامه ریزی های خوبی پیش بینی شده است.
نماینده اعزامی رئیس جمهوری به شهرستان بوکان اضافه کرد: دولت تدبیر و امید مشکلات مردم را شناسایی کرده و در حال برنامه ریزی برای حل آنهاست.
رضوی افزود: برای گسترش صادرات غیر نفتی و خارج شدن از وابستگی اقتصاد به نفت، دولت دست نیاز به سوی مردم دراز کرده و مردم را در امر صادرات غیرنفتی حمایت مالی می کند.
وی با اشاره به مشکلات شهرستان بوکان گفت: توجه به فضاهای آموزشی و ایجاد مجتمع های آبرسانی برای مناطق روستایی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند، در صورت داشتن منابع آبی زیر زمینی با ایجاد مجتمع های روستایی رفع خواهد شد.
فرماندار بوکان نیز در این جلسه گفت: استقبال خودجوش مردم از نماینده رئیس جمهوری به شهرستان بوکان نشان از علاقه مردم به دولت تدبیر و امید است.
جمال خسروی ادامه داد: شهرستان بوکان با داشتن بیش از 240 هزار نفر جمعیت از شهرهای پرجمعیت استان آذربایجان غربی و سومین شهر مهاجر پذیر کشور به شمار می رود که این امر نگاه ویژه ای را برای این شهر مهاجر پذیر می طلبد.
وی گفت: شهرستان بوکان به علت داشتن صنعتگران نمونه در کشور و کشاورزانی پرتلاش نیازمند توجه ویژه هیات دولت و رئیس جمهوری است تا مشکلات این شهرستان که قطب تولید کشاورزی و صنعت است، رفع شود.
خسروی افزود: سفر رئیس جمهوری شناسایی هر چه بهتر مشکلات و روند توسعه استانی را در پی خواهد داشت.
فرماندار بوکان با بیان اینکه بیکاری مهم ترین مشکل شهرستان بوکان است، اظهار کرد: وضعیت فعلی و زیر ساخت های شهرستان جوابگوی میزان نیازها نیست و این امر باعث نگرانی در زمینه آینده این شهرستان شده است.
وی افزود: برای سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان غربی 38 طرح و برنامه جمع بندی و برای بررسی به هیات دولت
ارائه شده که مهمترین آنها پروژه های راه روستایی، اتوبان میاندوآب به بوکان، کنار گذر، ایجاد فضاهای آموزشی به خصوص در روستاها، تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی، ایجاد فضاهای گردشگری و تامین آب کشاورزی برای دشت رحیم خان و دشت تیکان تپه این شهرستان است.
در این جلسه بعضی از مدیران شهرستان بوکان نیز گزارش های از وضعیت این شهرستان را ارایه کردند. شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید