Performancing Metrics

نگهداری باغات تحت پوشش شهرداری شیراز | اتاق خبر
کد خبر: 347209
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 00:43
عضو شورای شهر شیراز گفت: طی بازدید های انجام شده وضعیت نگهداری باغات تحت پوشش شهرداری شیراز مطلوب است.

به گزارش اتاق خبر،محمد حق نگر بعد از ظهر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز تاکید کرد: خوشبختانه نحوه نگهداری باغات تملک شده توسط شهرداری در وضعیت مطلوب و قابل قبولی است که جادارد از همین تریبون از زحمات کلیه دست اندرکاران ستاد باغات در حفظ و نگهداری باغات قصردشت کمال تقدیر و تشکر را کنم.

وی ادامه داد: بیشتر محصولات باغات قصردشت انار می باشد که متأسفانه با توجه به وضعیت انار تولیدی از باغات قصردشت که یکی از بی کیفیت ترین انارهای موجود می باشد پیشنهاد می گردد نسبت به اصلاح گونه های درخت های موجود با پیوند زدن یا قلمه با درخت های انار ساوه اقدام شود.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: از آنجا که یکی از گران ترین میوه های دنیا انار می باشد جای بسی تأسف است که حاصل تولیدات انارهای باغ های قصردشت هیچ گونه ارزش صادراتی و یا حتی کیفیت مقابله با محصولات داخلی را ندارد و اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند تا نسبت به اصلاح گونه های درخت های انار در سطح باغات قصردشت و شهر شیراز اقدام گردد.

ترابی افزود: اصلاح شیوه آبیاری در کلیه باغات قصردشت جهت توزیع مناسب و صرفه جویی عادلانه آب در برنامه ستاد باغات قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اصلاح برنامه کاشت به نحوی که مناسب ترین کاشت گونه گیاهی و تنوع انواع میوه ها جهت اقتصادی تر شدن نگهداری باغات قصردشت نتیجه آن باشد پیگیری شود.

عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: متأسفانه با توجه به پیگیری های مداوم معاون اجرایی و مدیریت منابع آب تاکنون هیچ گونه تفاهمی بین شهرداری و سازمان آب و فاضلاب سازمان آب منطقه ایی در جهت تأمین آب پایداری برای فضای سبز شهر شیراز بعمل نیامده است ، که علت اصلی آن تضاد موجود در دو دستگاه شرکت آب و فاضلاب و سازمان آب منطقه ایی باشد که این موضوع بسار تأسف آور می باشد و با گذشت ۳ سال از آغاز این پروژه هنوز حرف مشترکی از درون دو شرکت و سازمان فوق خارج نشده است.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید