Performancing Metrics

جامعه به تشکل های مردم نهاد به عنوان سرمایه اجتماعی نیاز دارد | اتاق خبر
کد خبر: 347490
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395 - 20:59
یک مسئول در سازمان میراث فرهنگی:
مدیرکل دفتر مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت معتقد است که به میزان منابع مالی به حمایت های جدی جامعه و آحاد مردم نیاز دارد و از این رو تشکل های مردم نهاد سرمایه اجتماعی آن محسوب می شود.

اتاق خبر: حسین الله بداشتی روز سه شنبه در نشست تخصصی مجامع و تشکل های مردم نهاد در زمینه صنایع دستی شمالغرب کشور در زنجان افزود: تشکل های مردم نهاد پل و حلقه ارتباطی جامعه و دولت به شمار می آیند.
وی یادآورشد: فعالان تشکل های مردم نهاد از افراد نخبه جامعه هستند که دغدغه های مشترکی در یک حوزه همچون صنایع دستی دارند.
بداشتی اظهار کرد: کمک این نهادها می تواند بسیاری از مشکلات گریبان گیر جامعه را مرتفع کند.
مدیرکل دفتر مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای حفظ و پاسداری از میراث فرهنگی باید از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد در جامعه استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای بهره گیری از این ظرفیت باید تشکل های مردم نهاد به توانمندی های خاصی دست یابند.
بداشتی ادامه داد: این تشکل ها باید در دو حوزه عمومی و تخصصی به توانمندی هایی از جمله برنامه ریزی، پروژه نویسی و بازاریابی و توان حل مساله دست یابند.
مدیرکل دفتر مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کسب درآمد مغایر با فعالیت تشکل های مردم نهاد نیست، گفت: برای تحقق اهداف، این تشکل ها راهی غیر از درآمدزایی ندارند.
وی به وجود 600 تشکل در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح کشور اشاره و اضافه کرد: بخشی از این تشکل ها غیرفعال هستند و امید می رود بتوان این نهادهای را به سرعت فعال کرد.
بداشتی ابراز کرد: تشکل ها، محلی برای فعالیت اجتماعی مردم محسوب می شوند و باید فضا و امکانات را برای گسترش فعالیت آنها فراهم کرد.
مدیرکل دفتر مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی خانه تشکل های مردم نهاد در 14 استان خبر داد و این خانه ها را محلی برای اجرای برنامه های آنان برشمرد.
وی یکی از مهمترین رسالت های این تشکل ها را آگاه سازی برشمرد و بر لزوم تجهیز آنان بر توانمندی های روز تاکید کرد.
نخستین نشست تخصصی تشکل های مردم نهاد در زمینه صنایع دستی شمالغرب کشور روز سه شنبه با حضور کارشناسان استان های، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و قزوین در محل دانشگاه زنجان برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید