Performancing Metrics

هند دارای بزرگترین جمعیت بردگان مدرن در جهان | اتاق خبر
کد خبر: 347686
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 11:44
یک مطالعه نشان می دهد، هند با داشتن 18 میلیون کارگر بدون مزد، گدایان اجباری ،بردگان جنسی و کودکان سرباز بیشترین تعداد بردگان نوین در جهان را به خود اختصاص داده است .

اتاق خبر - براساس گزارش جدید برده داری جهانی که از سوی «بنیاد آزادی» در استرالیا روز چهارشنبه در روزنامه های هند منشتر شد آمده است:برده داری در هند با وجود مخالفت قانونی همچنان ادامه دارد.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است:حدود 1.4 درصد از جمعیت یک میلیارد و 250 میلیون نفری هند را بردگان تشکیل می دهند .
«گریس فرست»، رئیس استرالیایی بنیاد آزادی گفت که تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تمام اشکال برده داری مدرن در هند ادامه داشته است.
وی افزود:برده داری مدرن شامل کارگران بدون دستمزد و موروثی، کودکان کار اجباری، سوء استفاده جنسی ، گدایان اجباری، جذب نیروی اجباری برای گروه های مسلح غیر دولتی و ازدواج اجباری است.
براساس گزارش این سازمان ،45.8 میلیون نفر در جهان در شرایط برده داری مدرن زندگی می کنند که 58 درصد از این جمعیت در کشور های هند، چین، پاکستان، بنگلادش و ازبکستان متمرکز شده است.
این بنیاد اعلام کرده است که در تهیه این گزارش اطلاعات از 15 ایالت و نزدیک به 80 درصد از جمعیت هند جمع آوری شده است.
این گزارش درحالی منتشر می شود که لایحه مجازات قاچاق انسان و کودکان کار اجباری در پارلمان این کشور به تصویب رسیده است .
دولت هند به تازگی لایحه مبارزه با اشکال جدید بردگی و اسارت مانند حلقه های سازمان یافته گدایی اجباری،تن فروشی اجباری و کودکان کار را تصویب کرده است.
هند در سال 1976 میلادی ،برده داری و اسارت را ممنوع کرد اما گروه های خاص در سراسر این کشور به این گونه فعالیت ها و جذب افراد فقیر از روستا ها ادامه می دهند. این افراد با وعده های زندگی و شغل بهتر و با درآمد بالا ،افراد را از روستاها به دام می اندازند.
بیشتر این افراد در مشاغل خانگی، فحشا، کوره های آجرپزی، کارگاه های پارچه بافی و زمین های کشاورزی با درآمدهای بسیار پایین مجبور به کار می شوند.
بنیاد آزادی از دولت هند خواسته است با نظارت بیشتر بر فعالیت کارفرمایان خصوصی با برده داری نوین در محل کار مقابله کند.
دربخش دیگری از این گزارش آمده است:شبه نظامیان در ایالت های «جامو و کشمیر»،«جارکند» و ایالت های شمالشرق به جذب کودکان به عنوان سرباز اقدام می کنند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید