Performancing Metrics

ناخشنودی اندونزی از عدم پرداخت غرامت به حجاج این کشور | اتاق خبر
کد خبر: 347688
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 10:05
اندونزی روز چهارشنبه از پرداخت نشدن غرامت قربانیان سقوط جرثقیل در مناسک حج سال گذشته برغم نهایی شدن و تایید گزارش های فنی، ابراز تاسف کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، اندونزی روز چهارشنبه از پرداخت نشدن غرامت قربانیان سقوط جرثقیل در مناسک حج سال گذشته به رقم نهایی شدن و تایید گزارش های فنی، ابراز تاسف کرد.
سال گذشته، براثر سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در 20 شهریور سال گذشته 107 نفر از جمله 8 زائر ایرانی و 12 زائر اندونزیایی کشته و صدها نفر مجروح شدند.
عربستان سعودی که دم از امنیت زائران بیت الله الحرام می زند سال گذشته نتوانست مناسک حج را مدیریت کند و در دو حادثه منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام تعدادی زیادی از حجاج کشته شدند.
ریاض تاکنون غرامت کشته شدگان حادثه مسجدالحرام را نپرداخته و واکنش مقام های اندونزی و پاکستان را به همراه داشته است.
'آگوس مفتوح آبگبریل' سفیر اندونزی در عربستان در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از پرداخت نشدن این غرامت، تاکید کرد 'همچنان به تلاش با طرف های درگیر در عربستان سعودی' برای دریافت این غرامت ادامه می دهد.
به نوشته تارنمای 'مدیا اندونزی' وی اعلام کرد: از آغاز فاجعه، سفارت اندونزی در ریاض به دنبال جبران خسارت و پرداخت غرامت به قربانیان حادثه سقوط جرثقیل از طریق کانال های رسمی وزارت حج و وزارت امور خارجه و مجاری غیررسمی در نشست ها و فرصت های مختلف بوده است.
سقوط جرثقیل باعث کشته شدن 107 زائر و مصدومیت 238 نفر دیگر شد. 12 زائر از اندونزی کشته و 49 نفر مجروح شدند.
پادشاه عربستان پس از این فاجعه دستور جبران خسارت قربانیان فاجعه جرثقیل را صادر و اعلام کرد به خانواده‌های قربانیان حادثه سقوط جرثقیل و کسانی که در این حادثه آسیب جبران ‌ناپذیر دیده‌اند، یک میلیون ریال سعودی معادل 266 هزار دلار غرامت پرداخت ‌شود.
وی دستور داده بود به سایر آسیب ‌دیدگان 500 هزار ریال سعودی (133 هزار دلار) پرداخت شود.
'صالح پارتااونان دائولای' رئیس کمیسیون هشتم مجلس نمایندگان اندونزی اخیرا از وزارت امور دینی این کشور در مورد وعده 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان در مورد پرداخت غرامت به قربانیان حادثه سقوط جرثقیل در آیین مناسک حج سال گذشته سئوال و از اینکه مقام های عربستان به وعده های خود برای پرداخت غرامت عمل نکردند، ابراز ناخشنودی کرد.
'نور زمان' سخنگوی وزارت امورمذهبی پاکستان نیز اخیرا گفت: عربستان هیچ غرامتی بابت جان باختن 12 حاجی پاکستانی در حادثه سقوط جرثقیل پرداخت نکرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید