Performancing Metrics

خاطره ایوبی از دیدن «فروشنده» با فرهادی/ فرهادی فیلم مردمی و ایرانی می‌سازد | اتاق خبر
کد خبر: 347822
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 20:25
رئیس سازمان سینمایی از خاطره دیدن «فروشنده» برای اولین بار با اصغر فرهادی سخن گفت.

به گزارش اتاق خبر، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی  در خصوص عملکرد اصغر فرهادی در فیلم «فروشنده» و جایگاه این کارگردان در سینمای ایران گفت: فرهادی یکی از ستاره‌های پرفروغ سینمای ایران است و نگاه، برخورد و کار او قابل تقدیر خواهد بود. نکته کمتر پرداخته شده به آن و قابل ستایش برای من این است که زمانی که فیلم را در ایران قبل از جشنواره کن با فرهادی دیدم وی می‌گفت، نمی‌دانم آیا در دیگر کشورهای دنیا با آن ارتباط برقرار می‌کنند که خوشبختانه این اتفاق افتاد و نظر طیف‌های مختلف را به سمت خود کشاند.

 
وی افزود: «فروشنده» فیلمی است که مردم ایران بسیار دوست خواهند داشت و این را بگویم که فرهادی برای مردم ایران فیلم ساخت نه به جهت حضور در جشنواره‌ها. پس زمانی که شما برای مردم فیلم می‌سازید، دنیا آن را خواهد دید.
 
وی ادامه داد: هرچه فیلم ملی‌تر باشد، بین‌المللی‌تر خواهد شد. به عبارتی فیلمی که ریشه در کشورش دارد به هرجایی می‌تواند برود و اگر بدین شکل نباشد، در دیگر کشورها نیز جایگاهی نخواهد داشت.
 
رئیس سازمان سینمایی در مورد برخی حاشیه‌های به وجود آمده برای فیلم «فروشنده» و شخص اصغر فرهادی از سمت برخی افراد در ایران و خارج از کشور عنوان کرد: اتفاقا در مجموع رفتاری که از سوی مردم و منتقدان با این فیلم شد بسیار خوب و چشمگیر بود. به هرحال چند نفر نقدهایی داشتند اما مردم قدرشناس بودند. منتقدان به خوبی رفتار کردند و اهالی سینما موفقیت این فیلم را از آن خود می‌دانستند، در مجموع دولت و ملت منصفانه رفتار کردند.
 
ایوبی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در وهله اول فیلمنامه «فروشنده» نظر من را به خود جلب کرد. البته بقیه بخش‌های فیلم اعم از بازیگری و ... شاهکار و درخشان است. نگاه متفاوت و متن بسیار قوی به موضوع و سوژه‌ای که شاید فیلمهای زیادی با این محوریت ساخته شده و پرداخت درست آن «فروشنده» را به اثری قابل تامل و با ارزش تبدیل کرده است.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید