Performancing Metrics

رهبر جدید طالبان افغانستان مانع انجام مذاکرات صلح در آینده نزدیک است | اتاق خبر
کد خبر: 348069
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 13:00
سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان:
سخنگوی نیروهای آمریکا در افغانستان گفت، با توجه به انتخاب یک عالم دینی محافظه کار به رهبری جدید طالبان افغانستان، بعید است گفت وگو با این گروه برای پایان دادن به جنگ در این کشور به زودی انجام شود.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری رویترز، 'چارلز کلویلند' روز چهارشنبه در نشست رسانه ای گفت: فکر نمی کنم در آینده نزدیک شاهد انجام مذاکرات صلح با ملا هیبت الله باشیم.
کلیولند خاطر نشان کرد، با وجود آنکه به پیوستن رهبران ارشد طالبان به مذاکرات خوش بین نیستم، امید دارم که اعضای رده پایین این گروه در گفت وگوها شرکت کنند.
به گفته وی، با توجه به اینکه آخوندزاده، نه فردی نظامی و نه فردی اهل پول است، نباید دستکم گرفته شود.
در پی کشته شدن ملا اختر منصور، رهبر سابق طالبان افغانستان در حمله آمریکا، این گروه هفته پیش ملا هیبت الله آخوندزاده را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کرد. مقامات آمریکایی می گویند، با توجه به دستاوردهای مستمر طالبان در میدان نبرد علیه نیروهای امنیتی افغانستان و پابرجا بودن تصمیم دولت 'باراک اوباما' در زمینه خروج بیشتر نیروهای آمریکایی از افغانستان، آخوندزاده تندرو دلیل چندانی برای مذاکره نمی بییند.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که همچنان از افغانستان برای پایان دادن به درگیری ها از طریق روند صلح و مذاکره با طالبان حمایت می کند.
آخوندزاده در نوار صوتی اعلام کرد، بازگشتی به مذاکرات صلح در کار نخواهد بود.
گروه همکاری چهارجانبه متشکل از مقامات افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین در تلاشند تا به مذاکرات مستقیم بین دولت و طالبان افغانستان کمک کنند.
این گروه ماه گذشته پنجمین نشست خود را برگزار کرد. دولت افغانستان از اعزام هیات خود به این مذاکرات خودداری کرد و طالبان نیز در هیچ یک از جلسات این نشست شرکت نکرد.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید